اخبار روز

پول افغانی از دالر سودآورتر شد


به گزارش مانیبان به نقل از همشهری آنلاین، هر افغانی در بازار تهران حدود 844 تومان قیمت دارد، در حالی که قیمت فروش هر افغانی در روزهای ابتدایی اسفند 764 تومان بوده است.

در مقایسه با این رقم، افزایش قیمت دلار در همین بازه زمانی به معنای آغاز است اسفند نسبت به روزهای اول فروردین 6 درصد برآورد شده است.

اخوزات سعد نوشت: بر اساس این گزارش از روزهای اول اسفند قیمت هر دلار آمریکا معادل 56 هزار و 635 تومان بود. افزایش قیمت در این مدت به 6 درصد محدود شد و هر لار در شرایط فعلی یعنی با آخرین قیمت سال گذشته و قبل از تعطیلات نوروزی معادل 59 هزار و 990 تومان بود.

نرخ رشد قیمت افغانستان در بازار ایران در سال 1402 قابل توجه بوده است. بر اساس آمار ارائه شده، هر افغان در این مدت بیش از 43 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت افغانی در اوایل سال 1402 معادل 585 تومان بوده است. این نرخ در شرایط فعلی به 844 تومان رسیده است و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانی تبدیل می کرد، معادل ریالی آن رشد 41 درصدی را شاهد بود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا