چگونه مبل را با مبلمان دیگر ترکیب کنیم؟

هنگام خرید مبل نه تنها زیبایی و استایل آن را در نظر بگیرید. مهم است که این انتخاب با سایر مبلمان هماهنگ باشد.

نکات مهم برای هماهنگی مبل با مبلمان دیگر

امروزه در بسیاری از دکوراسیون ها شاهد مبلمان های مختلفی هستیم که به زیبایی با یکدیگر هماهنگ شده اند. بسیاری از افراد به مبل علاقه مند هستند اما نمی دانند چگونه آن را با مبلمان خود ترکیب کنند. با رعایت نکات زیر می توانید دکوراسیون منزل خود را زیباتر کنید:

استفاده از سبک های مختلف

برای هماهنگی بیشتر بهتر است طرح و الگوی مبل را با مبلمان دیگر هماهنگ کنید. البته اگر دکوراسیون متفاوتی می خواهید، می توانید جسورانه عمل کنید. در این صورت لزومی ندارد که مبل و مبلمان یک سبک باشند. اما ترکیب چند سبک نیز بسیار خلاقانه و جذاب خواهد بود.

استفاده از رنگ های هماهنگ

استفاده از رنگ های مشابه و مشابه یکی این یکی از بهترین راه ها برای ترکیب مبل با مبلمان منزل است. برای انتخاب رنگ بهتر است به رنگ دکوراسیون و سایر عناصر اطراف دقت کنید. اگر مبل رنگی زنده و گرم دارد، می توانید آن را با مبلمان در رنگ های آرام تری ترکیب کنید. در این صورت تنوع در دکوراسیون فراهم کنید.

جنس پارچه

برای ایجاد هماهنگی بیشتر بهتر است پارچه مبل شبیه پارچه مبل باشد. جنسیت های مختلف ظاهر جالبی ایجاد نمی کنند و در دکوراسیون ایجاد سردرگمی می کنند.

نوع مواد

نوع چوب مبل باید با مبلمان دیگر مطابقت داشته باشد. همچنین طرح و رنگ یکسان را انتخاب کنید. در این صورت هماهنگی بیشتری در دکوراسیون وجود خواهد داشت. گاهی اوقات سبک کاناپه با سبک مبلمان متفاوت است. به عنوان مثال، سبک مبل مدرن و مینیمال با مبل سنتی متفاوت است. با این حال، آنها باید از نظر نوع مواد یکسان باشند.

اندازه و شکل

اندازه و شکل مبل باید با سایر مبلمان هماهنگ باشد تا دکوراسیونی متعادل ایجاد شود. توجه داشته باشید که مبل های بسیار بزرگ با مبل های کوچک بد جلوه می کنند.

نحوه چیدمان مبل با مبلمان دیگر

پس از توجه به نکاتی که بیان کردیم، برای انتخاب مبل و مبلمان مناسب باید به چیدمان آنها توجه کنید. در این صورت دکوراسیون زیبایی به دست می آورید و می توانید از فضا استفاده بهینه کنید. برای این منظور به انواع مختلف چیدمان اشاره می کنیم:

چیدمان کاناپه در پذیرایی مربع

پذیرایی مربع از روش مناسب چیدمان مبل و مبلمان استفاده می کند. با این روش در صورت وجود دو مبل، آنها را در مقابل هم قرار می دهند. همچنین در اتاق های مربع شکل مبل در مقابل نقطه کانونی قرار می گیرد که معمولاً به آن تلویزیون می گویند. سایر مبلمان نیز اطراف مبل را پوشانده اند، بنابراین بهتر است یک میز عسلی بین مبل و مبل های تک نفره قرار دهید و آن را با وسایل تزئینی مانند گلدان پر کنید.

چیدمان کاناپه در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل ها و مبلمان در یک پذیرایی مستطیلی دشوار است. چون نمی توانید به راحتی آن را به اندازه یک پذیرایی مربع ترتیب دهید. با پذیرایی مستطیلی باید کاناپه را در سراسر راهرو قرار دهید، در این صورت ممکن است هنوز فضای خالی زیادی وجود داشته باشد. البته می توانید از پفک نیز برای پرکردن فضا استفاده کنید. یکی یکی از زیباترین روش های هماهنگی مبل با مبلمان در این گونه پذیرایی ها، استفاده از مبل طرح دار به رنگ تیره و مبلمان به رنگ روشن و ملایم است. در این صورت مبلمان به راحتی برجسته می شوند. در این صورت فاصله بین مبل و دیوار را افزایش دهید تا طول راهرو کاهش یابد.

چیدمان کاناپه در خانه های کوچک

برای اینکه مبلمان در خانه های کوچک جذاب تر به نظر برسند، مدل مبل باید با سایر مبلمان ها متفاوت باشد. مبل ال انتخاب خوبی برای این خانه هاست و به راحتی می توانید آن را در گوشه ای از خانه قرار دهید و فضای بیشتری ایجاد کنید. قرار نیست هر فضای خالی را با مبلمان پر کنید. علاوه بر کاناپه می توانید از پوف یا صندلی های ست سنگی استفاده کنید.

راهنمای خرید مبل و مبلمان

در زیر نکاتی را برای خرید مبل و مبلمان ارائه می دهیم تا به شما کمک کند تجربه خرید بهتری داشته باشید:

به نیازهای خود توجه کنید

به نیازهای خود توجه کنید یکی یکی از موارد مهمی است که باید در نظر داشته باشید. مبل‌ها و مبل‌ها در مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند، اما باید شرایط و نیازهای خود مانند متراژ، کاربری و غیره را در نظر بگیرید. کاناپه بسته کاناپه گفته می شود که اغلب برای آرامش استفاده می شود; اما مبلمان علاوه بر استراحت به صورت رسمی و برای پذیرایی از مهمانان نیز استفاده می شود.

انواع پشت

یکی یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید مبل و مبلمان باید به آن توجه کرد، نوع پشتی آن است. انواع مبل ها از نظر پشتی به 3 دسته زیر تقسیم می شوند:

  • مبل با پشتی ثابت

مبل پشتی ثابت یکی از رایج ترین مبل هایی است که پشتی آن ثابت است و جدا نمی شود. این مبل ها راحت هستند و راه خوبی برای استراحت هستند.

  • مبل پشتی کوسنی

یک مبل با پشتی روکش نیز گزینه بعدی است. ساختار پشتی این مبل از دو تا سه قسمت تشکیل شده است که برای قرار دادن بالش های هم اندازه مناسب است و می توانید از مدل های متعدد بالش استفاده کنید.

  • مبل با پشتی قابل جابجایی

مبل با پشتی قابل جابجایی بسیار راحت تر از سایر مبل ها است و سبکی غیر رسمی دارد. در پشت این نوع مبل ها از کوسن های پلی استر نرم استفاده شده است.

مبل ها و مبلمان از اثاثه یا لوازم داخلی در مواد مختلفی از جمله روکش چرم، مخلوط پنبه، مخلوط پشم، کتان پنبه و الیاف مصنوعی ساخته می شوند. روکش چرمی دوام و استحکام بالایی دارد و با گذشت زمان تغییر شکل نمی دهد. روکش های ترکیبی پنبه ای از دسته مبل ها هستند و در رنگ ها و طرح های متنوع موجود می باشند.

روکش ترکیبی پشمی بسیار نرم و گرم است و به مرور زمان شکل خود را از دست نمی دهد. روکش کتان پنبه ای قابل شستشو است و احساس خوبی را تضمین می کند. روکش هایی با الیاف مصنوعی نیز مقاومت بالایی در برابر خراش دارند و برای افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند مناسب است.

آخرین کلمه

انتخاب مبل و مبلمان بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد و می توانید آنها را به روش های مختلف در دکوراسیون های مختلف بچینید. فروشگاه اینترنتی محصولات چوبی ایران میز با ارائه انواع مبل و مبلمان در طرح ها و مدل های مختلف با بهترین کیفیت و قیمت به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *