دانستنی ها

10 میان وعده برای کاهش وزن

در اینجا چند تنقلات را معرفی کرده ایم که نه تنها مصرف آنها پس از ورزش مفید است، بلکه خوردن آنها را نیز به شما توصیه می کنیم. آنها سرشار از پروتئین و کربوهیدرات هستند که برای ماهیچه ها و تقویت بدن ضروری هستند.

1- مرغ سرخ شده

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرغ منبع غنی پروتئین و سایر مواد مغذی مانند نیاسین و ویتامین B است که برای متابولیسم کربوهیدرات ها ضروری است. برنج قهوه ای نیز نسبت به برنج سفید مواد مغذی بیشتری دارد. دوست دارید بعد از ورزش و بیرون آمدن از باشگاه، غذاهای شیرین بخورید. با این حال، از آنجایی که قند برای بدن و سلامت انسان مضر است، همچنان می توانید از غذاهایی استفاده کنید که گلوکز را به عضلات شما می رسانند. از آن جمله می توان به مرغ سوخاری و برنج قهوه ای اشاره کرد. برای طعم بهتر این غذا می توانید از انواع سبزیجات بخارپز استفاده کنید.

2- حمص با نان پیتا

بسیاری از دستورالعمل های غذایی بر حذف گوشت و جایگزینی آن با جایگزین های مغذی تاکید دارند. هوموس یکی یکی از بهترین جایگزین های گوشت است. این غذا از نخود، روغن کنجد و گلرنگ تهیه شده و سرشار از مواد مغذی، پروتئین و کربوهیدرات است. برای تکمیل ویتامین های این غذا، آن را با پیتای گندم مصرف کنید.

3- نان بیگل با کره بادام زمینی

نان بیگل در واقع یک نان سفت و حلقه ای شکل است که خمیر آن قبل از پخت آب پز می شود. نان شیرینی گندم پر کالری و کربوهیدرات بالایی دارد. خوردن نان گندم با کره بادام زمینی حاوی تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند پتاسیم و الکترولیت است که برای انقباضات عضلانی ضروری است.

روغن ها و چربی ها را نباید بعد از ورزش مصرف کرد، زیرا این ماده جذب سایر مواد مغذی را کند می کند. اما برای اینکه هورمون تستوسترون که برای جذب پروتئین ضروری است در بدن باقی بماند، توصیه می شود از چربی های اشباع نشده مانند روغن موجود در کره بادام زمینی استفاده کنید.

4- میوه های خشک و آجیل

برای مواقعی که می خواهید بعد از ورزش یک میان وعده بخورید، می توانید کیف خود را با میوه های خشک و آجیل پر کنید. مصرف میوه های خشک بعد از ورزش، پروتئین مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. آنها همچنین باعث سیری موقت می شوند. این میوه ها حاوی کربوهیدرات های ساده ای هستند که به راحتی هضم می شوند و گلیکوژن لازم را برای ماهیچه ها تامین می کنند.

5 تن کراکر ماهی و گندم

کراکرها بیسکویت هایی هستند که شکر ندارند. کراکر گندم یکی این یکی از بهترین میان وعده ها برای خوردن بعد از یک ورزش سخت و خسته کننده است. ماهی تن همچنین دارای چربی کم و سرشار از پروتئین و امگا 3 است که برای بدن مفید است. مقداری ماهی تن را روی کراکر بریزید و این میان وعده ساده و خوشمزه را بدون سس مایونز میل کنید و چند قطره لیمو به آن اضافه کنید. اگر خیلی دوست دارید می توانید خردل و روغن زیتون را اضافه کنید.

6- سالمون، پوره سیب زمینی و سالاد

ماهی سالمون نیز مانند ماهی تن منبع پروتئین و امگا 3 است. همراه با ماهی قزل آلا، پوره سیب زمینی غنی از نشاسته را نیز بخورید. اگر می خواهید طعم متفاوتی را امتحان کنید، به جای سیب زمینی سفید که سرشار از ویتامین و پروتئین است، از سیب زمینی شیرین استفاده کنید. یک کاسه سالاد سبزیجات سبز را در کنار بشقاب خود قرار دهید تا از میان وعده های خود لذت ببرید.

7- غلات و شیر

کورن فلکس در واقع یک دانه رول شده است که طعم بسیار خوبی با شیر دارد. خوردن یک کاسه غلات با شیر بعد از ورزش یک وعده غذایی رضایت بخش و مغذی است. لایه های غلات موجود در این میان وعده سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و سایر ویتامین های ضروری برای بدن است.

8- املت سفیده تخم مرغ و اسفناج

تخم مرغ سرشار از پروتئین است. پروتئین موجود در تخم مرغ کاملاً کامل است و به همین دلیل این غذای کم منبع کاملی از تغذیه محسوب می شود. برای رشد بدن باید تخم مرغ مصرف شود. اگر کارتون پاپایا را تماشا کرده باشید، خواهید دید که او چگونه از یک قوطی اسفناج انرژی می گیرد. اسفناج سرشار از مواد مغذی، آهن و نوعی استروئید است که رشد ماهیچه های بدن را افزایش می دهد. برای تهیه این املت باید سفیده تخم مرغ را با شیر و اسفناج مخلوط کرده و در تابه سرخ کنید.

9- اسموتی های میوه ای

نوشیدنی ها خیلی سریعتر از غذا هضم می شوند و خوردن آنها راحت تر است. آنها همچنین بهتر و سریعتر توسط بدن جذب می شوند. برای داشتن یک نوشیدنی کامل و مقوی، بهتر است اسموتی میوه ای درست کنید. برای تهیه این اسموتی، میوه های غنی از پتاسیم مانند انبه، موز، خربزه را با ماست یا شیر سویا مخلوط کنید. این اسموتی برای عضلات بسیار مغذی است.

10-شیر شکلات

شاید عجیب به نظر برسد که بعد از سوزاندن کالری ورزشگاه را ترک کنیم و شیر شکلات بنوشیم. این هم تعجب آور است. اما منظور ما شیر شکلات معمولی نیست. شما باید شیر شکلاتی مصرف کنید که چربی کم و پروتئین بالایی داشته باشد. شیر شکلات حاوی 48 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین، بهترین گزینه برای نوشیدن است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا