سبک زندگی

فواید باورنکردنی آب جوش – پی ام آپ

به گزارش پی ام آپ، محققان در مقاله ای در مجله Environmental Science & Technology Letters گفتند جوشاندن و فیلتر کردن آب تا 90 درصد ذرات میکروپلاستیک را از بین می برد. آنها می گویند این ذرات را می توان در 129 نمونه از 159 نمونه آب لوله کشی در 14 کشور یافت. برخی دیگر از محققان در مورد مقادیر بالای نانوپلاستیک ها در آب بطری ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش دیجیاتو، برای این مطالعه، محققان چینی آب لوله کشی حاوی تمام مواد معدنی و مواد شیمیایی رایج موجود در آن و همچنین میکروپلاستیک ها را شبیه سازی کردند. آنها می خواستند دریابند که آیا جوشاندن آب در از بین بردن ذرات میکروپلاستیک موثر است یا خیر.

نتیجه تعجب آور بود. به خصوص آب «سخت»، یعنی آبی با غلظت بالایی از موادی مانند کلسیم و منیزیم. اگر دما به اندازه کافی بالا باشد، کربنات کلسیم (معمولاً در آب لوله کشی یافت می شود) جامد می شود و ذرات پلاستیکی کوچک را مانند یک پوسته می پوشاند. بنابراین با یک فیلتر ساده مانند فیلتر قهوه می توان این ذرات را به راحتی جدا کرد.

اثربخشی آب جوش در حذف میکروپلاستیک ها به کیفیت آب منطقه شما و سختی یا نرمی آن بستگی دارد.

آیا باید آب را بجوشانیم؟

محققان می گویند برای تعیین فواید جوشاندن آب و جداسازی ذرات پلاستیکی از این طریق به مطالعات بیشتری نیاز است. کیفیت آب و میزان میکروپلاستیک موجود در آن برای هر منطقه از جهان متفاوت است. بنابراین سود انجام این کار کاملاً به محل زندگی شما بستگی دارد.

محققان می گویند که هدف آنها از این مطالعه تشویق مطالعات بیشتر در مورد میکروپلاستیک ها است. با این حال، جوشاندن آب کار ساده ای است و مزایای دیگری نیز دارد. از جمله کشتن میکروب ها، انگل ها و باکتری های مضری که ممکن است در آب لوله کشی وجود داشته باشد.

اگر می خواهید این کار را انجام دهید، باید 5-10 دقیقه صبر کنید تا مواد جامد ته نشین شوند. سپس صبر کنید تا آب خنک شود. سپس می توانید ذرات را با یک فیلتر جدا کنید.

با این حال، محققان می گویند که نیازی به جوشاندن آب نیست، به خصوص که این روش احتمالاً در آب های نرم تر چندان موثر نخواهد بود. اما آنها خوشحال هستند که نشان داده اند حذف میکروپلاستیک ها ممکن است راه حل بسیار ساده ای داشته باشد. حذف کامل ذرات میکروپلاستیک از آب امکان پذیر نیست. تنها با این مطالعه می توان تغییر اساسی و جامعی در نقش میکروپلاستیک ها در دنیای ما ایجاد کرد.

۵۸۵۸

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا