دانستنی ها

این ویتامین باعث زوال عقل می شود

بر اساس تحقیقات جدید، محققان ادعا کرده اند که مصرف بیش از حد یا خیلی کم ویتامین B1 می تواند باعث زوال شناختی شود، در حالی که مصرف غلات ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد افزایش دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، دانشمندان به ارتباط بین ویتامین B1 و کاهش قدرت شناختی در افراد مسن سالم پی بردند. این ویتامین تیامین نیز نامیده می شود و اغلب به غلات صبحانه و سایر غذاهای غنی شده اضافه می شود.

محققان می گویند: این ویتامین که می توان از آن به عنوان مکمل سلامتی نیز استفاده کرد، به مقادیر دقیق مورد نیاز است و مصرف کم یا زیاد آن باعث زوال روانی می شود. مشخص شده است که بزرگسالان باید 0.68 میلی گرم در روز مصرف کنند تا از مزایای سلامتی مطلوب بهره ببرند.

تیامین برای تقویت سیستم ایمنی، کمک به هضم، افزایش انرژی و کاهش خطر دیابت و سلامت ضعیف قلب مورد نیاز است. علاوه بر غذاهای غنی شده، تیامین به طور طبیعی در گوشت، ماهی و غلات کامل یافت می شود.

نتایج این مطالعه نشان داد که کمبود تیامین می‌تواند منجر به تامین انرژی ناکافی نورون‌های مغز شود که می‌تواند عملکرد شناختی را مختل کند و این تحقیق اهمیت حفظ سطوح بهینه مصرف تیامین را در رژیم غذایی افراد مسن برای جلوگیری از زوال شناختی نشان می‌دهد.

در این مطالعه از داده‌های 3100 نفر که رژیم غذایی آنها بین سال‌های 1989 تا 2011 ثبت و بررسی شده بود، استفاده شد و از آزمون‌های شناختی برای این افراد استفاده شد.

در حالی که ویتامین ها برای سلامتی حیاتی هستند، تحقیقات رو به رشدی وجود دارد که نشان می دهد انواع خاصی، به ویژه ویتامین های B، ممکن است منجر به مشکلات رایج و جدی تر شود. نتایج تحقیقات قبلی همچنین نشان داده است که مصرف ویتامین B3 به عنوان مکمل ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.

یکی از این پیامدها این است که نیاسین (نوعی ویتامین B3) موجود در آن می تواند مقادیر زیادی ماده شیمیایی به نام 4PY را در بدن تولید کند که می تواند رگ های خونی را ملتهب کند و جریان خون را به اندام های حیاتی قطع کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا