دانستنی ها

یک تمرین ساده با شش فایده بزرگ

الهه جعفرزاده گفت: پیاده روی برای اکثر افراد یک فعالیت ساده و در دسترس است و فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ از آمادگی جسمانی گرفته تا سلامت روان، در واقع پیاده روی راهی ساده اما مفید برای بهبود سلامت کلی است.

به گزارش مگتو، جعفرزاده گفت: این تمرین گروه های مختلف عضلانی را کار می کند و سلامت قلب و عروق خونی را بهبود می بخشد. همچنین راه خوبی برای سوزاندن کالری و مدیریت وزن است. “مزایای پیاده روی فراتر از فیزیکی است و بر سلامت روان، خلق و خو و کیفیت کلی زندگی تاثیر می گذارد.”

1. بهبود سلامت قلب و عروق

پیاده روی ضربان قلب را افزایش می دهد و سلامت قلب و ریه را بهبود می بخشد. پیاده روی منظم با تقویت ماهیچه های قلب و بهبود گردش خون، آمادگی قلبی عروقی شما را بهبود می بخشد و می تواند فشار خون و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

2. بهبود کیفیت خواب

فعالیت بدنی منظم به طور طبیعی اثرات ملاتونین (هورمون خواب) را افزایش می دهد و به خواب بهتر در شب کمک می کند. علاوه بر این، پیاده روی درد و استرس را کاهش می دهد و اختلال خواب را کاهش می دهد.

یک تمرین ساده با شش فایده بزرگ

3. تقویت عضلات و استخوان ها

پیاده روی باعث تقویت استخوان ها و جلوگیری از تحلیل استخوان می شود. این تمرین همچنین در عضله سازی، افزایش قدرت کلی و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان نقش دارد.

4. افزایش سلامت روان

پیاده روی منظم می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد. به طور کلی، فعالیت بدنی باعث ترشح اندورفین می شود. اندورفین ها انتقال دهنده های عصبی هستند که باعث ایجاد احساس شادی و کاهش استرس می شوند. پیاده روی با کاهش استرس، اضطراب و افسردگی به سلامت روان کمک می کند.

یک تمرین ساده با شش فایده بزرگ

5. مدیریت وزن

پیاده روی سریع و منظم به مدت 30 تا 60 دقیقه در روز می تواند به کاهش وزن و حفظ وزن سالم کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که پیاده روی سریع به طور قابل توجهی وزن بدن، درصد چربی بدن و اندازه دور کمر را در زنان دارای اضافه وزن کاهش می دهد.

یک تمرین ساده با شش فایده بزرگ

6. بهبود عملکرد مغز

مطالعات نشان می دهد که حتی نیم ساعت پیاده روی در وسط روز باعث بهبود خلق و خو و تمرکز در افراد می شود و بهره وری ذهنی و سلامت کلی مغز را بهبود می بخشد.

یک تمرین ساده با شش فایده بزرگ

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا