دانستنی ها

هدفون تهدید بزرگی برای شنوایی کودکان است

نتایج مطالعه دانشگاه میشیگان روند نگران کننده ای را روشن می کند که تعداد قابل توجهی از کودکان خردسال، به ویژه کودکان بین 5 تا 12 سال، مکرراً از این دستگاه ها برای گوش دادن به صدای شخصی خود استفاده می کنند.

به گزارش ایلانا، این پدیده فقط به نوجوانان محدود نمی شود، بلکه حتی به جوانان نیز سرایت کرده است. به طوری که از هر سه والدین دو نفر اذعان می کنند که فرزندانشان به چنین وسایلی علاقه مند هستند.

به طور کلی، نیمی از والدین کودکان 5 تا 8 ساله گزارش دادند که کودکان دبستانی آنها از این دستگاه استفاده می کردند. علاوه بر این، نیمی از کودکانی که از هدفون و هندزفری استفاده می کنند، حداقل یک ساعت در روز را با این دستگاه سپری می کنند و از هر 6 کودک، 1 کودک حداقل 2 ساعت از آن استفاده می کند.

استفاده گسترده از دستگاه های صوتی، کارشناسان را بر آن داشته است تا نسبت به مضرات احتمالی قرار گرفتن در معرض نویز بیش از حد ابراز نگرانی کنند.

در سال های اخیر ما به طور فزاینده ای در مورد استفاده بیش از حد جوانان از دستگاه های صوتی نگران شده ایم. خطرات قرار گرفتن در معرض صدا برای کودکان خردسال از لحاظ تاریخی شامل رویدادهای با صدای بلند مانند کنسرت یا آتش بازی بوده است. با این حال، والدین ممکن است مضرات بالقوه استفاده بیش از حد از سمعک را دست کم بگیرند.

طبق این تحقیقات، کودکان از این وسایل بیشتر در خانه، مدرسه و ماشین استفاده می کنند. از سوی دیگر، کمتر از 10 درصد از والدین گزارش کرده اند که از آن در اتوبوس، بیرون یا در رختخواب استفاده می کنند.

آکادمی اطفال آمریکا در سال 2023 با توجه به شواهد فزاینده افزایش خطر قرار گرفتن در معرض نویز ناشی از دستگاه های شنوایی شخصی بیانیه ای صادر کرد و بر لزوم کاهش این خطرات برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گفته محققان، قرار گرفتن طولانی‌مدت یا شدید با سطوح بالای صدا می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی طولانی‌مدت مانند کاهش شنوایی یا وزوز گوش شود. قرار گرفتن در معرض صدا در کودکان همچنین می تواند بر خواب، یادگیری تحصیلی، زبان، سطح استرس و حتی فشار خون آنها تأثیر بگذارد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا