اخبار روز سینما

پائولو تاویانی درگذشت – فیگار

پائولو تاویانی این کارگردان ایتالیایی که به همراه برادرش ویتوریو فیلم های زیادی را کارگردانی کرده بود، اخیرا در سن 92 سالگی دار فانی را وداع گفت.

او داخل است یکی او پس از مدت کوتاهی بیماری در بیمارستان های روم درگذشت. شهردار رم «روبرتو گوالتیری» در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) درگذشت این مدیر را تایید کرد. صفحات جشنواره های «ونیز» و «برلین» با انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی خطاب به خانواده «تاویانی» و افرادی چون «ژیل ژاکوب» مدیر سابق جشنواره «کن» از این کارگردان بزرگ قدردانی کردند.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان می توانید به بخش آن مراجعه کنید اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرام فیگار دیدن.


پائولو تاویانی درگذشت

تاویانی در سال 1931 در توسکانی به دنیا آمد و بیش از پنجاه سال در کنار برادرش ویتوریو به عنوان فیلمساز کار کرد. در سال 1977 با پدر پادرون برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن شدند و پنج سال بعد با فیلم La notte di San Lorenzo برنده جایزه هیئت داوران شدند.

پائولو تاویانی

فیلم هایی چون «خورشید نیز در شب می درخشد»، «سان میکله خروس داشت»، «صبح بخیر بابل» و «سزار باید بمیرد» از جمله آثار این برادران هستند و «تاویانی» در سال 2012 برنده جایزه «خرس طلایی» شد. پائولو تاویانی تا سال 2022 به ساختن فیلم ادامه داد و لئونورا آدیو را اولین و آخرین فیلم خود بدون برادرش ساخت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد فیلم های پائولو تاویانی چیست؟ آیا تا به حال فیلم های او را تماشا کرده اید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات بنویسید. شکل برای به اشتراک گذاشتن

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا