اخبار روز

آیا دلار همچنان در حال افزایش است؟


به گزارش مانیبان، طی هفته گذشته قیمت دلار با روند افزایشی در نوسان بود. این بلیت در کانال های هفت و هشت از کریدور 50 هزار تومانی قرار داشت و در نهایت در وسط کانال هشتم راهرو 50 هزار تومانی بسته شد.

معامله گران معتقدند تقاضا سد مقاومتی محکمی برای بازگشت قیمت این قبض به کانال های پایینی کریدور 50 هزار تومانی ایجاد کرده است.

سیاستگذار در هفته‌های اخیر تلاش کرده تا قیمت دلار را در روزهای پایانی سال در یک محدوده ثابت نگه دارد. اما اقداماتی مانند صدور مجوز سپرده 30 درصدی و افزایش سقف ارزی سفر از 500 به 1000 یورو نیز نتوانست مانع رشد قیمت اسکناس آمریکایی شود.

تکنسین ها سرعت هفته آینده را مانند هفته جاری پیش بینی می کنند. آنها معتقدند که افزایش تدریجی اسکناس دلار ادامه دارد و احتمال افزایش قیمت این اسکناس به کریدور بالاتری وجود دارد. آنها می گویند در صورت تزریق اخبار سیاسی مطلوب به بازارها، در خوش بینانه ترین حالت قیمت دلار در محدوده 53 تا 55 هزار تومان دیده می شود.

بیشتر بخوانید: آنها برای القای افزایش ارزش دلار در روز انتخابات، نرخ های دروغین را منتشر می کنند

کارشناسان اقتصادی می گویند در هفته گذشته درهم به اوج سالانه خود رسید و تاثیر زیادی بر قیمت دلار داشت. آنها معتقدند در صورت افزایش نرخ درهم، احتمال افزایش قیمت اسکناس آمریکا به سطح بالاتری وجود دارد. حداقل قیمت فعلی دلار را محدوده قیمتی 52500 تومان می نامند.

درهم 16 هزار تومان بسته شد

لازم به ذکر است روز پنجشنبه قیمت درهم در کف کانال 16 هزار تومان معامله شد. قیمت تتر با 100 تومان افزایش به 58 هزار و 750 تومان رسید. پوند استرلینگ در پنجمین روز هفته با 50 تومان کاهش 74 هزار و 300 تومان معامله شد. قیمت یورو با 280 تومان افزایش به 63 هزار و 390 تومان رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا