اخبار روز

برای خواب راحت این غذا را بخورید

مطالعات نشان می دهد که مصرف شیر و لبنیات به طور کلی کیفیت خواب را بهبود می بخشد و اثرات مثبتی بر سلامت جسمی و روانی دارد.

با توجه به اینکه کم خوابی اثرات منفی زیادی بر سلامت جسمی و روحی دارد. این یک موضوع مهم بهداشت عمومی در نظر گرفته می شود.

به گزارش ایسنا، نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب یکی از روش های سنتی برای خواب بهتر به حساب می آید. نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب سنتی است که نسل‌ها برای ایجاد آرامش، تسکین اضطراب و تسهیل خواب مرسوم بوده است.

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، تریپتوفان یک “اسید آمینه” است که در غذاهای حاوی پروتئین یافت می شود و نقش مهمی در انتقال دهنده عصبی سروتونین دارد. سروتونین دارای اثر تقویت کننده و آرامش بخش است و به عنوان یک پیش ساز در تولید هورمون ملاتونین عمل می کند.

ملاتونین، هورمون خواب، توسط مغز ترشح می شود و بدن را برای ورود به چرخه خواب آماده می کند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف شیر و لبنیات به طور کلی کیفیت خواب را بهبود می بخشد و اثرات مثبتی بر سلامت جسمی و روانی دارد. شیر و محصولات لبنی حاوی مقدار قابل توجهی تریپتوفان هستند و پیش ساز تولید ملاتونین هستند.

پروتئین شیر “لاکتالبومین” دارای بالاترین نسبت تریپتوفان در بین پروتئین های غذایی است.

هنگامی که غلظت قند خون بالا باشد، تریپتوفان بیشتری از سد خونی مغزی عبور می کند و منجر به خواب بهتر می شود. برای خواب بهتر، شیر را با کمی عسل یا ماست را با چند تکه میوه شیرین مانند خرما ترکیب کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا