اخبار روز

سالم ترین و مغذی ترین غذای دنیا چیست؟

نتایج این تحقیق ممکن است شما را شگفت زده کند، زیرا حتی اگر باغ ندارید، می توانید این سبزیجات را پرورش دهید و از خوردن آنها لذت ببرید.

این سالم ترین غذای دنیاست

محققان در این مطالعه مواد غذایی را از نظر تراکم مواد مغذی مورد بررسی قرار دادند. در نهایت یک نوع سبزی با 100 امتیاز در رتبه اول سالم ترین غذاها قرار گرفت و حتی کلم چینی با 91.99 امتیاز، برگ چغندر با 89.27 امتیاز، شلغم با 87.08 امتیاز و اسفناج با 86.43 امتیاز باقی ماندند اما کدام سبزی است. سالم تر از همه این مواد؟ جواب آبی است.

چه چیزی باعث می شود این غذای فوق العاده سالم باشد؟

به گزارش یورونیوز، ترتیزک آبی حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی است. فقط 100 گرم از این گیاه برای تامین بیشتر نیاز روزانه شما به ویتامین C کافی است.

علاوه بر این، شاهی حاوی مقادیر زیادی آهن، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است که برای ساخت استخوان ها و عضلات ضروری است. مقدار قابل توجهی ویتامین K در این گیاه ممکن است به جلوگیری از آسیب سلولی در مغز کمک کند.

آنتی اکسیدان های موجود در شاهی از آسیب DNA ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند و حتی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. شاهی نیز یک ضد سرفه طبیعی است. علاوه بر این، به گفته محققان نیوجرسی، این سبزی دارای اثر سم زدایی و تصفیه کننده خون نیز می باشد.

تارساک آبی چیست؟

اول از همه، کلم قرمز را نباید با شاهی اشتباه گرفت. شاید خیلی از شما فکر کرده باشید که این همان شاهی است که در سبزی با آبگوشت و کباب کوبیده می خورید، اما باید بدانید که این دو نوع از نظر ظاهر و طعم متفاوت هستند. شاهی باغ دارای ساقه های کوتاه با برگ های تقریبا بزرگ است. طول ساقه های آن 15 سانتی متر و طول برگ های آن حدود 3 سانتی متر است. طعم آن شبیه خردل است.

سدوم آبی در محیط های مرطوب رشد می کند، به همین دلیل است که بیشتر در طبیعت در کنار نهرها و رودخانه ها دیده می شود. همچنین می توانید بذرها را در گلدان در خانه بکارید. مهمترین چیز این است که همیشه خاک را مرطوب نگه دارید و آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. به این ترتیب این گیاه می تواند در یک بالکن کوچک نیز رشد کند.

چرا نباید زیاد از آن بخوریم؟

همانطور که گفته شد 100 گرم ترتیسک آبی بیشتر نیاز روزانه به ویتامین C را پوشش می دهد. اما نباید فراموش کرد که 100 گرم از این گیاه به معنای یک کاسه بزرگ پر از کلم قرمز است و مصرف این مقدار از این گیاه باعث تحریک مثانه می شود. ، کلیه ها و معده می توانند منجر شوند.

به جای آن بهتر است از این سبزی در سالاد، لقمه نان و پنیر و یا به عنوان بخشی از مصرف سبزیجات استفاده کنید. به همین دلیل نباید فراموش کنیم که همیشه بهتر است مقدار کمی بخورید، حتی اگر غذایی که می خورید سالم ترین غذای دنیا باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا