اخبار روز سینما جهان

پائولو تاویانی درگذشت/ادای احترام لوکارنو به فیلمساز فقید ایتالیا

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، جشنواره فیلم لوکارنو اعلام کرد که قصد دارد در این دوره از جشنواره از پائولو تاویانی، فیلمساز مشهور ایتالیایی که در سن 92 سالگی درگذشت، قدردانی کند.

پائولو تاویانی به همراه برادرش ویتوریو (که در سال 2018 در سن 88 سالگی درگذشت)، چندین درام روستایی برجسته درباره منطقه ساردینیا ساختند، از جمله پدرسالار که در سال 1977 برنده نخل طلای کن شد. «سزار باید بمیرد» همچنین در سال 2012 برنده خرس طلایی برلین شد.

جیانو نازارو، مدیر هنری لوکارنو در بیانیه ای گفت: داستان پائولو و ویتوریو تاویانی، داستان سینمای ایتالیا پس از پایان جنگ جهانی دوم است. جشنواره فیلم لوکارنو در موارد متعددی آثار آنها را که لحظه مهمی از مدرنیته سینمایی بود، شناسایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش اسکرین، وی با اشاره به آخرین فیلم پائولو تاویانی با عنوان «لئونورا آدیو» که در بخش رقابتی برلیناله 2022 حضور داشت، افزود: پائولو در دسترس و سخاوتمند بود. او دوره‌های مهمی از تاریخ ما و سینمای ایتالیا را گذرانده بود، با این حال تمایل او به اشتراک‌گذاری و رویارویی با افزایش سن کم نشد.

از دیگر فیلم‌های برجسته برادران تاویانی، که کار خود را به عنوان روزنامه‌نگار آغاز کردند، می‌توان به اقتباس لئو تولستوی در سال 1972 با بازی مارچلو ماسترویانی، درام جنگی فانتزی The Night of San Lorenzo هیئت داوران جشنواره کن در سال 1972 اشاره کرد. 1982 و “بستگان اختیاری” با بازی ایزابل هوپر که در سال 1996 به کن رفت، به آن اشاره کردند.

برادران تاویانی از کارگردانان برجسته نسل میانی سینمای ایتالیا به شمار می رفتند. آنها فیلم های کوتاه و بلند زیادی تولید کردند. این دو برادر به قدری صمیمی بودند که مارچلو ماسترویانی بازیگر معروف ایتالیایی آنها را «پائولو ویتوریو» خطاب کرد.

در دهه 1960 برادران تاویانی کار خود را در عرصه سینمای موج نو ایتالیا آغاز کردند. آخرین فیلم مشترک آنها “یک سوال خصوصی” در سال 2017 تولید شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا