اخبار روز

پرداخت بیمه بیکاری مشروط شد


به گزارش مانیبان به نقل از مگتو، سازمان تامین اجتماعی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای تاکید کرد. این سازمان مسئول اعمال ماده 9 قانون بیمه بیکاری در زمینه آموزش و بازآموزی بیمه شدگانی است که به دلایل غیرارادی شغل خود را از دست می دهند. با وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای کشور؛ تفاهم نامه سه جانبه امضا شده است.

ایرنا در خبری نوشت: در این تفاهم نامه به امضای علی حسن رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مهرداد عظیمی، معاون وزیر، رسید. و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور. مقرر شد سازمان فنی و حرفه ای با هدف ایجاد اشتغال جدید، دوره های آموزشی ویژه مشمولان بیمه بیکاری را برگزار کند. سازماندهی با توجه به فرصت های شغلی مورد نیاز بازار کار هر منطقه و همچنین تقاضای کارفرمایان.

بر اساس این گزارش، ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها مورد نیاز هستند. مشمولین بیمه بیکاری که حداقل 6 ماه به مدت دریافت بیمه بیکاری خود باقی مانده است. طبقه بندی شده بر اساس سن، جنسیت، رشته تحصیلی، مهارت و شغل قبلی و بر اساس نیازهای بازار کار منطقه و تقاضای کارفرمایان برای نیروی کار. آنها را به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کنید تا آموزش های حرفه ای را انجام دهند.

بر اساس این تفاهم نامه متعهد شده است.

سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز بر اساس این تفاهم نامه تعهداتی را انجام داده است. با اجرای دوره های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار هر منطقه و تقاضای کارفرمایان، فهرست افرادی که از ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی خودداری می کنند، تنظیم می شود. و یا این دوره ها را رها کرده و در پایان هر ماه به ادارات تعاون، کار و تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی ارسال می کنند. طبق بند «ب» ماده 8 قانون بیمه بیکاری مصوب 1369 مقرری بیمه بیکاری برای افرادی که بدون عذر موجه از شرکت در دوره های آموزشی امتناع کنند، تعلیق می شود.

این از دیگر تعهدات سازمان تامین اجتماعی در این تفاهم نامه است. پس از دریافت مدارک لازم است هر 6 ماه یکبار هزینه های آموزش فنی و حرفه ای را از محل صندوق های بیمه بیکاری به حساب سازمان آموزش فنی و حرفه ای واریز کنید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا