اخبار روز

قیمت سکه در هفته آینده ارزان می شود!


به گزارش مانیبان به نقل از آخرین خبر، محمد کشتی آرای در خصوص تحولات بازار طلا در هفته گذشته گفت: هفته گذشته شاهد روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی بودیم و قیمت جهانی طلا ۸ دلار افزایش یافت. . به قیمت 2530 دلار

به گفته وی، افزایش قیمت جهانی طلا تاثیر بسزایی در افزایش قیمت طلا و ارز دارد. همچنین نوسانات نرخ ارز نیز بر این بازار تاثیر گذاشته است.

این فعال بازار طلا تصریح کرد: با توجه به روزهای پایانی سال، معاملات و همچنین کنترل و مدیریت بانک مرکزی، این نوسانات به صورت کمی انجام شده تا بازار دچار شوک قیمتی نشود و یا با نامتناسب مواجه نشویم. قیمت. به شرایط اقتصادی

وی بیان کرد: این در حالی است که اطلاعیه جدید بانک مرکزی در روز یکشنبه سیزدهم اسفند در سامانه اتاق عرضه طلای بانک مرکزی، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد خرید سکه را دارند می توانند در این حراج شرکت کرده و اقدام به خرید سکه کنند.

کشتی آرای گفت: پیش از این اعلام شده بود سکه های حراج بدون تاریخ عرضه می شود; اما در اطلاعیه جدید بانک مرکزی اعلام شده است که سکه ها بدون تاریخ هستند و سکه امامی در سال 1395 ضرب می شود و همین امر باعث کنترل حباب پول شده است.

این فعال بازار طلا افزود: بنابراین قیمت های اعلام شده بر اساس دو شاخص افزایش قیمت های جهانی و نوسانات نرخ ارز است و ربطی به افزایش تقاضا یا نزدیکی پایان سال ندارد.

وی گفت: در هفته دوم اسفندماه، قیمت سکه طرح قدیم 500 هزار تومان، در آخرین معاملات روز گذشته با 32 میلیون تومان افزایش قیمت سکه طرح جدید با 550 هزار تومان افزایش 34 میلیون و 50 تومانی مواجه شد. هزار تومان نیم سکه 200 هزار تومان هفتگی با 19 میلیون تومان افزایش، ربع سکه با 200 هزار تومان افزایش 12 میلیون تومان و سکه یک گرمی با 150 هزار تومان افزایش به 6 میلیون و 150 هزار تومان رسید.

کشتی آرای بیان کرد: قیمت هر مثقال طلای ذوب شده به میانگین هفتگی 245 هزار تومان افزایش یافت و در آخرین معاملات روز پنجشنبه 12 میلیون و 665 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 56 هزار تومان بود. ، در آخرین معاملات دیروز هفتگی 2 میلیون افزایش داشت و 924 هزار تومان بود.

به گفته وی، در هفته جاری با اعلام بانک مرکزی، حباب پول 5 میلیون و 400 هزار تومان 100 هزار تومان کاهش یافت که باعث کاهش قیمت حباب پول شد و از روند صعودی قیمت ها جلوگیری کرد.

وی پیش بینی کرد: در روزهای آینده با حراج های ارزی بانک مرکزی حباب پول دوباره کاهش می یابد.

این فعال بازار طلا افزود: بانک مرکزی محدودیتی برای ثبت نام و فروش سکه ندارد، اما برای مراکز استان ها نیز متقاضیان می توانند به بانک ملی مراکز استان های خود مراجعه و سکه های خود را به صورت فیزیکی در مراکز استان ها دریافت کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا