اخبار روز سینما

فیلمساز برجسته درگذشت







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین به نقل از ایسنا، روبرتو گوالتیری، شهردار رم اعلام کرد که پائولو تاویانی، فیلمساز ایتالیایی که فیلم زندگینامه برجسته اش «پدرسالار» در سال 1977 برنده نخل طلای جشنواره کن شد، در سن 92 سالگی درگذشت.

«پائولو تاویانی» بیش از سه دهه به همراه برادرش ویتوریو با نام برادران تاویانی یکی آنها یکی از بزرگترین زوج های سینمایی را تشکیل دادند.

«پائولو» با برادرش «ویتوریو» که چند سال پیش در سن 88 سالگی درگذشت، سال‌ها با عنوان «برادران تاویانی» و در سال 2012 که در اوایل دهه هشتاد زندگی خود بودند، فیلم مستند «سزار» را ساخت. «باید بمیرد» برنده خرس طلایی بهترین فیلم جشنواره فیلم برلین شد. این فیلم داستان چند زندانی در یک زندان با امنیت حداکثر را روایت می کند یکی تراژدی های شکسپیر به صحنه می روند. در آن زمان «ویتوریو تاویانی» گفت که او و برادرش می‌خواستند از این فیلم استفاده کنند تا به مردم یادآوری کنند که حتی چند زندانی سلولی در یک زندان که به مجازات سختی فکر می‌کنند، انسان هستند و انسان خواهند ماند.

اولین موفقیت برادران «تاویانی» در سال 1977 بود که با فیلم «پدرسالار» برنده نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن شدند. این فیلم در مورد یک چوپان در ساردینیا است که سعی می کند با آموزش خود از پدر دیکتاتور خود فرار کند.

برادران «تاویانی» کار خود را با روزنامه‌نگاری آغاز کردند و سپس به تولید فیلم‌های مستند به سبک مستند روی آوردند. آنها در بیش از پنج دهه فعالیت سینمایی جوایز متعددی را در جشنواره های سینمایی مشهوری مانند کن، ونیز، برلین و جایزه «دیوید» به دست آورده اند. دی دوناتلو ایتالیا را برد. آخرین فیلم او با عنوان “یک رابطه خصوصی” در سال 2017 ساخته شد و به دلیل وضعیت بد سلامتی ویتوریو به کارگردانی پائولو ساخته شد.

خرابکاران (1967)، علامت عقرب (1969)، شب سنت لورنزو (1982)، سان میکله خروس داشت، آلونسانفان، مردی برای سوزاندن و ایتالیا کشور فقیری نیست. آثار این دو برادر

«لئوناردو آدیو» آخرین فیلم «پائولو تاویانی» در سال ۲۰۲۲ بود که به تنهایی آن را کارگردانی کرد.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا