اخبار روز

اعلام ختم رای گیری انتخابات 1402/ شمارش آرا آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مگتو، مهلت انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، این انتخابات با اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور صبح دیروز جمعه 20 اسفندماه آغاز شد و با توجه به حضور مردم در شعب اخذ رای، مهلت اخذ رای ابتدا سه نوبت تمدید شد. تا ساعت 20:00 00 و سپس تا ساعت 22:00. و 24 روز تمدید شد.

حضرت آیت الله خامنه ای صبح دیروز در اولین دقایق رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه در گذشته رای گیری کردند. انتخاباتی که الان گفتم، باز هم تکرار می کنم، هر چه زودتر بروید و رأی بدهید. ایشان تصریح کردند: از خداوند متعال خواستاریم که امروز روز مبارک ملت ایران و نتیجه زحمات مردم عزیزمان و دست اندرکاران مسائل مختلف انتخابی باشد، انشاءالله به خیر و صلاح ملت ایران ختم شود. .

انتخابات پس از دو تمدید همچنان در حال برگزاری بود که گمانه زنی ها مبنی بر مشارکت مردم در سراسر کشور و استان تهران در فضای مجازی دست به دست شد.

«هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گوی تلویزیونی از شبکه اول سیما درباره آمار اولیه حضور مردم در انتخابات گفت: از آنجایی که ما از مردم رای می دهیم، البته باید در پایان نیز بررسی شود. رای، آمار رسمی و میزان مشارکت. ; پس از اتمام مراحل رای گیری، میزان مشارکت اعلام خواهد شد.

پس از اتمام مراحل رای گیری، آرای حوزه های انتخابیه شهرستان و استان توسط مرکز انتخابات کشور شمارش و اعلام می شود. از آنجایی که مناطق تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر دارای 30 کرسی در مجلس هستند و 3545 نامزد در این رقابت شرکت کردند، شمارش و اعلام نتایج زمان بر است.

همچنین بر اساس آمار در انتخابات سال 1402 تعداد 61 میلیون و 172 هزار و 298 نفر توانستند شرکت کنند که از این تعداد 30 میلیون و 945 هزار نفر مرد و 133 میلیون و 30 میلیون و 227 هزار و 165 نفر زن بودند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود 15 هزار نفر برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که از این تعداد 12 درصد زن و 88 درصد مرد و 144 نفر در خبرگان رهبری مجلس پذیرفته شدند.

پیش از این اعلام شده بود: انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. در این چهار منطقه 1700 شعبه با پنج صندوق الکترونیکی برای هر شعبه و در مجموع 10 هزار صندوق الکترونیکی وجود داشت.

بیش از 350 خبرنگار و خبرگزار از 160 رسانه و 20 کشور جهان دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از ایران را پوشش دادند.

۲۱۹۲۱۱

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا