اخبار روز

مترو به این محله های تهران می رسد (+ مشخصات 4 ایستگاه جدید)

با توجه به تسریع در عملیات حفاری پروژه تعریض جنوب خط 6 مترو تهران که با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه انجام شد، به زودی پایان فاز احداث تونل مذکور از ایستگاه دولت آباد تا شهرری اعلام می شود.

محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره وضعیت فعلی پروژه تعریض جنوبی خط 6 مترو و اتصال این خط به خط یک و همچنین راه آهن گفت: خوشبختانه عملیات حفاری و ساخت بدنه تونل در حال انجام است. در حال اجرا امتداد 9500 متری رو به اتمام است و با پایان این فاز تا آغاز سال جدید، تمرکز دست اندرکاران بر تکمیل ایستگاه های برنامه ریزی شده شهرری از سال آینده خواهد بود.

به گزارش اختاز نیوز، مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص ایستگاه های احداثی در این مسیر افزود: 4 ایستگاه از دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در انتهای مسیر احداث می شود. ایستگاه راه آهن شهرری که یک ایستگاه راه آهن مشترک است. با خط یک و البته خط ریلی سراسری جمهوری اسلامی به عنوان اولین مرکز مبادلات مسافرتی چند وجهی به بهره برداری می رسد.

هرمزی در پایان سخنان خود تامین به موقع منابع مالی لازم برای تکمیل ایستگاه های پروژه تعریض جنوبی خط 6 مترو را از اولویت های شرکت مترو در سال 1403 برشمرد و گفت: تا آینده از آن خود خواهیم شد. سال تمام تلاش خود را بکنید.» شاهد بهره برداری از بخشی از مترو خواهیم بود. ایستگاه ها باید در محدوده شهری قرار گیرند تا ساکنان این منطقه پرجمعیت بتوانند از مزایای حمل و نقل عمومی انبوه بهره مند شوند.

با تکمیل خط 6 مترو تهران، مسیری به طول تقریبی 42 کیلومتر از شمال غرب تا جنوب شرق پایتخت با 32 ایستگاه حمل و نقل پوشش داده می شود. این خط از 9 منطقه شهری می گذرد. یکی یکی از طولانی ترین خطوط شبکه متروی تهران به شمار می رود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا