دانستنی ها

چگونه با ورزش با اضافه وزن مبارزه کنیم؟

اضافه وزن نتیجه انباشته شدن ذخایر چربی اضافی است و بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. شایع ترین علت چاقی سوء تغذیه و کم تحرکی است. خطر اضافه وزن این است که می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود. درک این نکته مهم است که چاقی یک بیماری است که نیاز به درمان دارد.

به گزارش ایسنا، متابولیسم و ​​ترشح هورمون ها در بدن افراد چاق با افراد عادی متفاوت است. به طور کلی، افراد چاق نمی توانند از توصیه های ورزشی که به افراد عادی داده می شود پیروی کنند. بنابراین بهتر است این افراد زیر نظر مربی و در باشگاه ورزش کنند تا احتمال آسیب دیدگی کاهش یابد.

چرا اضافه وزن خطرناک است؟

اضافه وزن منجر به بیماری ها و ناهنجاری هایی مانند:

فشار خون بالا (فشار خون بالا)

بیماری های عروقی و نارسایی قلبی

دیابت

بیماری کبد

آرتروز

تشکیل لخته خون در بدن

سرطان

افراد چاق اغلب با مشکلات تعادل مواجه می شوند. بنابراین می توانند ورزش را روی تردمیل شروع کنند. تردمیل راه خوبی برای کاهش وزن است.

خطرات چاقی باید به طور جامع، همراه با علائم تشخیص داده شده توسط پزشک، سابقه پزشکی و سایر شاخص ها مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر اضافه وزن دارید، می توانید با یک متخصص تغذیه یا متخصص غدد مشورت کنید.

علائم و نشانه های چاقی:

تنگی نفس که حتی با فعالیت بدنی سبک نیز رخ می دهد

تجمع چربی در ران ها، بازوها، شکم

افزایش تعریق

درد مفاصل، تورم پا

سوزش سر دل، رفلاکس

خروپف کردن

برخی از افرادی که چاق هستند اعتماد به نفس کافی برای رفتن به باشگاه ندارند، بنابراین می توانید لیستی از ورزش ها و فعالیت هایی که می توانید انجام دهید و آن هایی که انجام آنها برای شما دشوار است تهیه کنید و در ابتدا روی انجام آنها تمرکز کنید. سه یا چهار حرکت از لیست اول انجام دهید و با یک حرکت از لیست دوم خود را به چالش بکشید.

سعی کنید افرادی را پیدا کنید که از شما در مسیر تمرینی شما حمایت کنند. حمایت دوستان و خانواده در ورزش و کاهش وزن بسیار موثر است.

چگونه از چاقی پیشگیری کنیم

باید از رژیم غذایی پیروی کنید و به غذاهای کامل، سبزیجات، میوه ها و گیاهان دارویی توجه کنید و غذاهای ناسالم را حذف کنید. فعالیت بدنی یکی موضوع مهم دیگر در مبارزه با اضافه وزن. پیاده روی، دویدن و شنا از فعالیت های بدنی موثر در این ناحیه هستند. علاوه بر این، باید به کمبود ویتامین ها و عناصر کمیاب که برای سلامتی مهم هستند توجه ویژه ای شود.

بهتر است به نتایج تمرینات خود توجه کنید و همیشه نکات مثبت این تمرین را در نظر داشته باشید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا