دانستنی ها

این گیاه یک تب بر طبیعی است

خاکشیر که به خاکشی نیز معروف است، گیاهی وحشی 1 تا 2 ساله است که در دشت ها و بیابان ها می روید. Flixweed یکی گیاهی دارویی و خوراکی است که مصرف زیادی دارد. این گیاه در طب سنتی نیز توصیه می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این گیاه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، خشیر گیاهی یک ساله یا دو ساله از خانواده پامچال است. این گیاه معمولاً در کوهستان و دشت می روید. این گیاه حاوی تخم های قهوه ای و قرمز است. این تخم مرغ ها کوچک و بلند هستند و نوع قرمز آن طعم نسبتاً تلخی دارد.

این گیاه دارای ساقه بلندی است که طول آن به یک متر می رسد. در حالی که در قسمت بالایی گیاه بلوغ وجود ندارد، در قسمت پایین ساقه بلوغ زیادی وجود دارد.

گیاه شیرین بیان دارای شاخه هایی از قسمت بالایی تنه است و گل های زرد روشن در داخل آن دیده می شود. دانه های این گیاه طبیعت سردی دارد و از این رو اکثر مردم برای جلوگیری از گرمازدگی در تابستان از هاکشیر استفاده می کنند. همچنین افرادی که سر خونسردی دارند در این زمینه زیاده روی نکنند.

خاکشیر به عنوان غذایی با خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی شناخته می شود. برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا می توانید از خاکشیر کمک بگیرید. شنبلیله به دلیل داشتن ساختار سرد به عنوان تب بر طبیعی در طب سنتی شناخته می شود.

وقتی خاکشیر با عسل مصرف شود، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و تاثیر آن را در درمان سرماخوردگی تا سه برابر افزایش می دهد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا