اخبار روز

روسیه صادرات بنزین را به مدت شش ماه ممنوع کرد

روزنامه روسی RBC به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه با ممنوعیت صادرات بنزین به مدت شش ماه از روز اول مارس (جمعه، 11 مارس) موافقت کرده است.

روزنامه روسی RBC از ممنوعیت شش ماهه صادرات بنزین از این کشور از اوایل ماه مارس خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه روسی RBC به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه با ممنوعیت صادرات بنزین به مدت شش ماه از روز اول مارس (جمعه، 11 مارس) موافقت کرد.

به نوشته این روزنامه، ممنوعیت موقت صادرات بنزین در مورد حجم تحویل توافق شده به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، مغولستان، ازبکستان، آبخازیا و اوستیای جنوبی اعمال نمی شود.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، پیشتر پیشنهاد ممنوعیت موقت صادرات بنزین را به نخست وزیر داده بود. وی در نامه ای به تاریخ 21 فوریه (چهارشنبه 11 اسفند) به افزایش تقاضای فصلی سوخت در بازار داخلی اشاره کرد.

روسیه برای رسیدگی به قیمت‌های بالای داخلی و کمبود سوخت، ممنوعیت صادرات سوخت را در سپتامبر گذشته اعمال کرد، اما این ممنوعیت صادرات به بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان را شامل نمی‌شود. پس از آن، تقریباً تمام محدودیت های عرضه سوخت تا ماه نوامبر برداشته شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا