اخبار روز سینما

ضرغامی: هرچه مردم به ما می گویند حق ماست به جای شبکه سه تام و جری را در فرودگاه بازی کنیم

دستور اکید رئیس جمهور برای حل معضل زباله در مسیرهای گردشگری

وزیر میراث، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم، گفت: میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی در ایام نوروز برای تفریح ​​به سفر می روند، نزدیک باشید و در راه خدا به آنها خدمت کنید.

پی ام آپلود، سید عزت الله ضرغامی امروز پنجشنبه 10 اسفند وی در سال 1402 در همایش استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان که با حضور مدیران و معاونان ستادی و استانی وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه تقاطع ایستاده ایم. دو رویداد بزرگ ملی و مذهبی یکی نوروز و دیگری ماه مبارک رمضان است. هر دو معنا در هر دو رویداد وجود دارد و هر دو رویداد ملی و مذهبی محسوب می شوند.

وی افزود: باید برای دنیا و آخرت بیشتر تلاش کنیم. خوشبختانه شورای فرهنگ عمومی مصوبات بسیار خوبی برای نوروز یعنی 14 بند دارد و مدیران باید به این نکات توجه کرده و آن را اجرا کنند.

به خدا نزدیک باشید و کارها را برای خدا انجام دهید

ضرغامی خطاب به مدیران وزارت میراث فرهنگی گفت: آنها میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی هستند که هدفشان رفع خستگی، شارژ، استراحت و تفریح ​​است. این زمان اکنون زمان شما برای استراحت و آرامش است و شما بدون آن انجام می دهید. به همین دلیل باید به خدا نزدیک بود و برای او کارهایی انجام داد.

وزیر میراث فرهنگی یادآور شد: اجازه ندهید اقدامات غیرمنطقی باعث سختی مردم شود. اینها خطوط قرمز ما هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی کارهایی به نام دین انجام می شود که باعث می شود مردم ریشه خود را از دست بدهند.بزرگترین و مهمترین وظیفه ما تغییر نگاه به املاک است. مدیران شما نیز باید در این زمینه ها شجاعت داشته باشند.

همراهی ائمه جمعه در رهنمودهای وزارت میراث فرهنگی

وی یادآور شد: در بسیاری از استان ها و شهرستان ها ائمه جمعه و هیئات مذهبی استان ها با سیاست های توسعه گردشگری همراه هستند و 99.9 درصد آنها با دیدگاه ما موافق هستند. اما وظیفه مدیرکل استان ما این است که با ائمه جمعه دیداری داشته باشد و وظایف و اهداف این وزارتخانه را با آنها در میان بگذارد.

فاجعه زباله در مکان های گردشگری

این عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه سخنان خود به اظهارات خود در آخرین جلسه شورای اجرایی دولت اشاره کرد و گفت: وقتی در جلسه دولت درباره مشکل زباله های اطراف اماکن گردشگری صحبت کردم، آقای رئیسی اکیدا دستور دادند که مشکل باید حل شود.» باید توسط مقامات مسئول حل شود.

ضرغامی افزود: رئیس جمهور در این خصوص دستوراتی را صادر کرد و رئیس سازمان اداری و استخدامی را برای ایجاد ساختار و ساماندهی این امور هدایت کرد.

وزیر میراث همچنین به مساجد و تکایا در مسیر اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی از مساجد و تکایا در خارج از اوقات نماز تعطیل است. در حالی که این مکان ها باید باز باشد. نمازخانه ها باید حداقل در مکان های گردشگری، فرهنگی و تاریخی باز باشد.

نصب تابلوهای راهنمایی اماکن تاریخی و گردشگری

ضرغامی با انتقاد از عدم معرفی و اطلاع رسانی درباره اماکن تاریخی و مراکز گردشگری، افزود: اطلاعات ما همچنان ضعیف است، گردشگر در راه گاهی تابلوهایی را نمی بیند که او را به سمت اماکن فرهنگی تاریخی می برد. ما 54 کاروانسرا را در سراسر جهان به ثبت رسانده‌ایم، اما در اطلاع‌رسانی به مسافران با مشکل مواجه هستیم.

وزیر میراث، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در این خصوص با وزارت راه به توافق رسیده ایم و مصوب شده است تا تابلوهای 10 درصدی در معابر نصب شود که تصویری از ظرفیت های گردشگری و اماکن تاریخی ارائه می کند. و Crafts، شرکت های تبلیغاتی نیز تبلیغ و پشتیبانی می کنند. من به اطلاعات و ارائه کارخانه ها و ظرفیت هایمان در خیابان نمره خوبی نمی دهم.

وی همچنین بر تقویت فعالیت های رسانه ای تاکید کرد و خطاب به مدیران این وزارتخانه گفت: شما مدیران باید با خبرنگاران مصاحبه کنید، اطلاع رسانی کنید، با مردم صحبت کنید، با مردم نشست داشته باشید و به کار آنها رسیدگی کنید. اگر چیزی جواب نداد، عذرخواهی کنید و دلیل آن را توضیح دهید.

وی گفت: همچنین مدیران باید نسبت به خدماتی که باید به مردم ارائه شود وسواس دوچندان داشته باشند. پایگاه های ملی و جهانی اعتبار ماست. اطمینان حاصل کنید که مردم از خدمات خوبی در نوروز برخوردار می شوند.

عرضه صنایع دستی در مکان های تاریخی همزمان با ایام نوروز

ضرغامی به فروش صنایع دستی در نوروز نیز اشاره کرد و ادامه داد: اماکن فرهنگی تاریخی، پایگاه ها و مراکز گردشگری بهترین مکان برای فروش و تحویل صنایع دستی در نوروز هستند.

وزیر میراث، گردشگری و صنایع دستی گفت: وقتی وارد فرودگاه می شوید چند مانیتور در حال پخش تصاویر بدون صدا هستند. ساعت 6 صبح رفتیم فرودگاه دیدیم مانیتورها شبکه سوم سیما را پخش می کنند که یک کشیش در آنجا سخنرانی می کند.

وی افزود: مردم چه می بینند؟ یک آخوند صحبت می کند، اما او را نمی شنوند. به مانیتور دیگر داخل نگاه می کنید یکی همان کشیش می گوید: آنچه مردم به ما می گویند حق ماست.

ضرغامی ادامه داد: به آقای بذرپاش گفتم نمی شود مسابقه، تماشایی پخش کرد، حتی به شوخی گفتم: «تام و جری یا پلنگ صورتی؟» حتی صدا هم در نمی آید. برای شاد کردن افرادی که پروازهایشان با تاخیر انجام می شود، چیزی بازی کنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا