سبک زندگی

این ربات های کوچک وارد بدن می شوند/عکس

هر ربات شش پا دارای 6 بازو حاوی یک مولکول است که می تواند توسط سیستم ایمنی بدن به عنوان یک جسم خارجی مانند پروتئین تومور، ویروس یا باکتری تشخیص داده شود. محققان می توانند از هگزاپاد برای غربالگری خوشه های بزرگی از سلول های ایمنی استفاده کنند.

سلول های T نوعی از گلبول های سفید خون هستند که مسئول شناسایی پاتوژن های خارجی هستند که توسط سلول های دندریتیک پردازش می شوند. سلول های ایمنی پاتوژن ها را با بازوهای شاخه بلند می گیرند.

هر فرد تریلیون ها سلول T مجزا در بدن خود دارد که هر یک گیرنده سلول T متفاوتی دارند که برای شناسایی مولکول (آنتی ژن) ایجاد کننده بیماری روی سلول دندریتیک تنظیم شده است.

محققانی که می خواهند توانایی سیستم ایمنی برای مبارزه با یک آنتی ژن خاص را افزایش دهند، اغلب سعی می کنند دریابند که سلول T چگونه بیماری را تشخیص می دهد. اما پیدا کردن آن مانند جستجوی سوزن در انبار کاه است.

برای حل این مشکل، محققان نانوروباتی با هسته مغناطیسی و بازوهای ساخته شده از فلز ساختند. دی دارای اکسی سیلیکون است که آنتی ژن ها می توانند به آن متصل شوند. عملکرد این ربات به پاسخ ایمنی سلول های T محدود نمی شود، همچنین می توان از آن برای تعیین اینکه کدام سلول ایمنی قوی تر عمل می کند استفاده کرد.

جون هوانگ، استادیار مهندسی مولکولی در دانشگاه شیکاگو در ایالات متحده، درباره این دستاورد گفت: عملکرد سلول های ایمنی برای دانشمندان ناشناخته است و نحوه عملکرد این سلول ها در برابر عوامل بیماری زا همیشه مخفی مانده است. اکنون می توان با استفاده از این ابزار جدید عملکرد سلول های ایمنی را بهتر درک کرد.

5858

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا