اخبار روز

چسب لنت ترمز نانو مسیر واردات و صادرات را معکوس کرده است

چسب لنت ترمز یکی شرکت های فناوری دوام لنت را افزایش داده و آن را با هزینه کمتری نسبت به نمونه خارجی تولید کردند.

محمد امیر نگینی مدیر بازرگانی این شرکت دانش بنیان گفت: این لنت چسب قبل از ترکیه به ایران وارد می شد اما با توسعه و تولید انبوه آن هم اکنون از ایران به ترکیه صادر می شود. قیمت نمونه وارداتی از ترکیه بین 20 تا 25 دلار در هر کیلوگرم است در حالی که این نانو نمونه ایرانی با قیمت 6 تا 7 دلار به دست مصرف کننده می رسد.

به گزارش ایسنا، سید عباس حسینی مجد، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت نیز مراحل تولید این چسب از جمله ترکیب مواد اولیه و سنتز در راکتور و همچنین جداسازی بعدی آب و لوازم جانبی دیگر مواد نانو نیز وجود دارد. سپس بسته به نوع چسب، اعم از چسب دیسکی یا رولی، مواد افزودنی اضافه می شود.

به گفته وی، این چسب لنت محصول کار میان رشته ای متخصصان در حوزه نانو فناوری، مواد و مهندسی پلیمر است که دمای 400 درجه سانتی گراد را تحمل می کند و در این دما خواص لنت ترمز بدون تغییر باقی می ماند.

حسینی مجد افزود: یکی یکی از خواص مهمی که چسب لنت ترمز باید داشته باشد مقاومت حرارتی محصول ما می باشد به طوری که در دمای 400 درجه سانتیگراد خواص خود را حفظ کرده و بدون جدا شدن ذره از کاسه زانو فرآیند ترمزگیری را انجام می دهد. در تمام طول عمر پد عملکرد خوبی دارد.

به گزارش ستاد نانو، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: قیمت این محصول 65 درصد ارزانتر از نمونه خارجی است. این لنت چسب تمامی استانداردهای داخلی را با موفقیت پشت سر گذاشته و پس از ورود به بازار ترکیه آماده ورود به سایر کشورها می باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا