اخبار روز

رسانه های کره جنوبی مدعی شدند: کره شمالی 6700 کانتینر مهمات به روسیه فرستاد

به گزارش آنلاین، رسانه های کره جنوبی با انتشار گزارشی از سخنان وزیر دفاع این کشور مدعی شدند که کره شمالی از ژوئیه گذشته حدود 6700 کانتینر حاوی میلیون ها مهمات به روسیه برای حمایت از جنگ علیه اوکراین ارسال کرده است.

شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی مدعی شد: “این کانتینرها می توانستند بیش از سه میلیون گلوله 152 میلی متری یا 500000 خشاب 122 میلی متری حمل کنند.” ممکن است ترکیبی از دو مهمات باشد. می توانید ببینید که میلیون ها گلوله به روسیه فرستاده شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وی افزود: صدها کارخانه مهمات سازی کره شمالی به دلیل کمبود مواد و برق تنها 30 درصد از ظرفیت خود را به تولید اختصاص داده اند، اما آنهایی که کار می کنند با قدرت کامل کار می کنند. “گلوله های توپ برای روسیه.” آنها تولید می کنند.

سئول و واشنگتن روسیه و کره شمالی را به قاچاق اسلحه متهم می کنند و پیونگ یانگ را به تهیه سلاح به روسیه برای استفاده علیه اوکراین متهم می کنند.

کره شمالی در حال حاضر حدود 9000 کانتینر، عمدتا مواد غذایی، از روسیه دریافت کرده است که وزیر دفاع کره جنوبی گفت که به ثبات قیمت ها در کره شمالی کمک می کند.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین افزود که پیونگ یانگ می تواند ماه آینده ماهواره دیگری را پرتاب کند زیرا روسیه طیف وسیعی از کمک های فناوری به کره شمالی ارائه می دهد و پیونگ یانگ همچنین به درخواست های کمک برای ارسال جت های جنگنده روسی و سایر فناوری های تجهیزات زمینی پاسخ می دهد.

رویترز مدعی شد که محموله مهمات از کره شمالی به روسیه قبل از سفر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در خاور دور روسیه ثبت شده است.

این دیدار نشانه واضحی از روابط نزدیکتر بین دو کشور بود که هر دو به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی در سطح بین المللی منزوی هستند.

مقامات اطلاعاتی در واشنگتن به شدت نگران افزایش روابط بین مسکو و پیونگ یانگ هستند.

نوامبر گذشته، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی ادعا کرد که پیونگ یانگ بیش از یک میلیون گلوله توپخانه را در 10 محموله جداگانه از اوایل آگوست 2023 به روسیه ارسال کرده است.

مقامات آمریکایی همچنین به کره شمالی هشدار داده بودند که در صورت تامین تسلیحات مسکو در جنگ با اوکراین، بهای آن را خواهد پرداخت.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا