اخبار روز سینما جهان

کارگردان رومانیایی با ۲ فیلم جدید برمی‌گردد/کمدی در موقعیت تراژیک

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، کریستین مونژو، برنده نخل طلای کن، با شرکت Kijura Films لهستان برای تولید قصه‌های عصر طلایی – پیمان ورشو از طریق شرکت تولیدی خود در بخارست Mubra Films همکاری می‌کند. این فیلم دنباله ای بر پروژه کمدی او در سال 2009 است که افسانه های شهری از رژیم چائوشسکو را به تصویر می کشد.

این فیلم شامل داستان هایی از کشورهای مختلف اروپای شرقی کمونیست سابق از جمله لهستان خواهد بود و توسط Mongio نوشته و لوانا اوریکارو کارگردانی خواهد شد. شرکت فرانسوی «ورشو فیلمز» نیز این پروژه را همراهی می کند.

Mongeau و Oricaro در بیانیه ای با تاکید بر اینکه موثرترین کمدی ها در موقعیت های تراژیک رخ می دهند، گفتند: “شاید مهم ترین کارکرد کمدی این باشد که به ما کمک کند با احساسات منفی و رویدادهای وحشتناک مقابله کنیم و با صحبت کردن در مورد آنها آنها را کمتر ترسناک کنیم.” . پرونده آنها را به ما ارائه دهید.

آنها افزودند: داستان های ارائه شده در این فیلمنامه در برهه ای تاریک از تاریخ می گذرد و به صورت کمیک و پوچ از موضوعات بسیار تلخ صحبت می کند و این راهی است که رومانیایی ها و سایر ساکنان اروپای شرقی به عنوان راهی برای بقای خود از آن استفاده کرده اند. سالها. آنها همچنین قول دادند با این فیلم فضای منحصر به فرد و غیرقابل انکار دهه 1980 را بازسازی کنند. فضایی که برخی بینندگان از آن به عنوان نوستالژی یاد می کنند و برخی از سنین پایین تر آن را با کنجکاوی خواهند شناخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، کارگردان «4 ماه، 3 هفته و 2 روز» نیز برای تولید فیلم «حادثه» به کارگردانی توماش ولسکی با «کیجورا فیلمز» همکاری خواهد کرد. این اولین تلاش ولسکی در ادبیات داستانی پس از برنده شدن جایزه ویژن در سال 1970 برای فیلم در اوکراین است که در برلیناله نمایش داده شد.

تودور ولادیمیر پاندورو، فیلمبردار معمولی Mongiove، فیلم The Incident را در بهار 2025 فیلمبرداری خواهد کرد. این فیلم محصول مشترک جمهوری چک است.

در این فیلم که ولسکی در نگارش فیلمنامه آن نیز همکاری داشته است، به لطف یک اتفاق، 3 داستان مجزا گرد هم آمده است.

مونگیو می گوید: «من داستان را از طریق سه شخصیت تعریف می کنم. مادری که متوجه می شود دختر نوجوانش هنگام سوار شدن بر اسکوتر به سگی برخورد کرده است، یک افسر پلیس که صاحب حیوان است به محل حادثه فراخوانده می شود و در نهایت متوجه می شویم که حتی قبل از آن سگ در واقع با نوجوانی که پدرش در حال رانندگی بود بوده است. درس می داد، تصادف کرد. با این حال، آنها در فیلم یکدیگر را ملاقات نخواهند کرد و زندگی جداگانه ای را تجربه خواهند کرد و فیلم قصد دارد به مسائل مسئولیت، پدر و مادر و احساس گناه بپردازد.

مونگو همچنین گفت: با تودور به دنبال زبان تصویری این روایت هستیم. ما هر دو عاشق داستان های بلند هستیم و این مرا به یاد فیلم های مستند می اندازد و دنیای فیلم را واقعی تر و طبیعی تر می کند.

این کارگردان با تاکید بر اینکه فیلم های داستانی برخلاف فیلم های مستند امکان خلق کامل سوژه را دارند، خاطرنشان کرد: اما هر دو سازنده این فیلم می خواهند به سینمای نویسنده نزدیک باشند.

وی افزود: مشتاقم تعادلی پیدا کنم اما نه بین مستند و داستان بلکه بین نگاه هنری فیلمسازانی که با آنها کار می کنیم و انتظارات بینندگان. من می‌خواهم فیلم‌های ما نه تنها تاثیرگذار و الهام‌بخش باشند، بلکه برای مخاطبان گسترده‌ای قابل دسترسی باشند.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا