اخبار روز سینما

نگاهی به آثار مهم زندگینامه پردیس افکاری به یادگار مانده است

پنجشنبه سوم پردیس اسفندافکاری یکی برخی از بازیگران سینما و تلویزیون در میان ما مردند. بازیگری که از دهه شصت تئاتر را شروع کرد و با بازی در نقش عروسک گردان در برخی از برنامه های خاطره انگیز آن زمان مانند «هادی و هدی» و «بازبزکندی» به تلویزیون راه پیدا کرد. در دهه 70 حضور خود را به عنوان بازیگر تلویزیون و سینما تثبیت کرد و نقش های مهمی را از خود به جای گذاشت که از آن جمله می توان به بازی در سریال های فکر پلید، در راه زاینده رود و فیلم های بانی چاو اشاره کرد. ، «غزال» و… اشاره کرد.

به گزارش بازتاب آنلاین، پردیس افکاری تا سال 1394 در ایران کار کرد و سپس مهاجرت کرد و از جمله بازیگرانی بود که قصد همکاری با شبکه جم را داشت که البته موفق هم شد. نبود.

یکی یکی از مهم ترین کارهای پردیس افکاری در سال ۱۳۷۷ سریال «اندیشه لهستانی» به کارگردانی محسن شاممدی بود. او در آن سریال با دانیال حکیمی، محمود پاک نیت و اکرم محمدی همبازی بود. سریالی که در دهه هفتاد مخاطبان زیادی داشت و افکاری به لطف آن به شهرت رسید.

فیلم «گزال» به کارگردانی محمدعلی سجادی از اولین ساخته های فردیس افکاری است.

او از اواخر دهه شصت در سینما با کارگردانانی چون امرالله احمدجو، محمدعلی سجادی، علی ژکان، سیروس الوند و… کار کرد و ثمره آن بازی در فیلم‌هایی چون «شاخه‌های بید»، «غزال» بود. ، «دختر مرداب» و «برخورد». «بانی چاو» به کارگردانی احمدرضا گرشاسبی و «کیفر» به کارگردانی حسن فتحی از دیگر آثار مهم در کارنامه این بازیگر فقید هستند.

افکاری در نیمه اول دهه 70 در فیلم اکشن پلیسی «پنجاه روز قیام» به ایفای نقش پرداخت که در آن نقش یکی از اعضای گروهک منافقین را ایفا کرد که برای ماموریت وارد تهران شده بود. در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود در فیلم‌های «شور شیرین» ساخته جواد اردکانی، «گردنبندهای طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی و «گیرنده» ساخته مهرداد غفارزاده در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود بازی کرد.

پردیس افکاری بازیگر سینمای ایران به دیار باقی دوید.
“پنجاه روز التهاب” یکی فیلم زنده یاد فردیس افکاری یکی از پرفروش ترین فیلم هاست.

افکاری در تلویزیون نقش‌های بزرگ‌تری نسبت به فیلم بازی کرد و بیشتر به خاطر نقش‌هایش در یادها ماند. بعد از «فکر بیچاره» نقش هایی در سریال هایی چون «خسته دلان» به کارگردانی سیروس الوند، «در راه زاینده رود» به کارگردانی حسن فتحی، «پنج کیلومتر تا بهشت» به کارگردانی علیرضا افخمی و… فعالیت او همکاری بود. با مهدی مظلومی در ساخت فصل جدید «شهرقاشنگ» برای شبکه جم که موفق نبود.

فردیس افکاری پس از یک دوره کوتاه بیماری، پنجشنبه 3 اسفند در گذشت روحش شاد

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا