دانستنی ها

درمان تمام عفونت های بدن با این آنتی بیوتیک خانگی

خواص زنجبیل و عسل از دیرباز شناخته شده است و برای درمان مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی و سرفه استفاده می شود. هم عسل و هم زنجبیل فواید سلامتی خاص خود را دارند، مانند داشتن خواص آنتی اکسیدانی، و ترکیب این دو فواید بیشتری را به همراه دارد. عسل همچنین ثابت کرده است که یک ماده عالی برای رساندن فواید مختلف زنجبیل به بدن است.

به گزارش ایسنا، زنجبیل و عسل دارویی باستانی به ویژه در سنت ها و فرهنگ های آسیایی، هندی و عربی است که در آن از آب و عسل به عنوان وسیله ای برای انتقال فواید ریشه زنجبیل به بدن استفاده می شود.

امروزه ترکیب عسل و زنجبیل بیشتر به عنوان درمان مشکلات گوارشی و سرماخوردگی شناخته می شود. مانند یک آنتی بیوتیک گیاهی طبیعی با طیف گسترده ای از خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد انگلی طبیعی است.

زنجبیل ریشه ای فوق العاده با خواص فراوان است و وقتی با عسل طبیعی ترکیب شود به یک داروی گیاهی تبدیل می شود. اثرات آنتی بیوتیکی دارد و می تواند به هضم، سم زدایی، عفونت، التهاب، درد مفاصل، گردش خون، حالت تهوع (و همچنین حالت تهوع بارداری) و بیماری حرکت کمک کند.

زنجبیل برای هضم غذا مفید است و با سرعت بخشیدن به متابولیسم، تسکین ناراحتی معده و کمک به هضم به بدن شما کمک می کند تا چربی و پروتئین را راحت تر تجزیه کند.

ضد ویروسی است و بدن را گرم می کند و آن را به یک درمان عالی برای سرماخوردگی و آنفولانزا تبدیل می کند.

زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند بیماری های قلبی عروقی را درمان کند زیرا خاصیت ضد انعقادی دارد.

زنجبیل دیابت را کنترل می کند زیرا حساسیت به انسولین را افزایش می دهد. زنجبیل در کاهش وزن نیز بسیار موثر است.

تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا

عسل یک آنتی اکسیدان طبیعی است و هنگامی که با زنجبیل مخلوط شود، ترکیبی عالی برای سرماخوردگی ایجاد می کند. عسل گلودرد را تسکین می دهد. همچنین سرفه های مزاحم ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا را سرکوب می کند.

سم زدایی بدن

هم عسل و هم زنجبیل توانایی سم زدایی بدن را دارند و به کاهش کلسترول بد خون کمک می کنند و به سلامت و پاکسازی کبد کمک می کنند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

عسل منبع عالی آنتی اکسیدان است و همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است، ضد التهاب است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

زنجبیل با التهاب مبارزه می کند و همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است که به مبارزه با عفونت ها و تقویت ایمنی کمک می کند.

تسکین سرفه

به طور سنتی، محبوب ترین استفاده از عسل و زنجبیل در کنار هم برای درمان سرفه، سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی است. بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان از این ترکیب برای تسکین علائمی مانند گلودرد یا آبریزش بینی استفاده می کنند.

رفع ناراحتی معده

هم عسل و هم زنجبیل برای معده مفید هستند. ناراحتی معده زمانی رخ می دهد که پوشش داخلی معده شما تحریک شود. بسیاری از مردم به دلیل درمان های شیمی درمانی از چای زنجبیل برای ناراحتی معده سود می برند. چای عسل و زنجبیل به آرامش معده کمک می کند.

برای قلب خوب است

تحقیقات نشان می دهد که عسل و زنجبیل برای سلامت قلب مفید هستند. همچنین ثابت شده است که زنجبیل برای جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش کلسترول بسیار مفید است. این به مبارزه با بیماری های قلبی که در آن رگ های خونی مسدود می شوند کمک می کند.

اثرات تعدیل کنندگی زنجبیل و عسل می تواند تنش رگ های خونی را کاهش دهد و در نتیجه فشار خون و احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند تصلب شرایین، حمله قلبی و سکته را کاهش دهد.

افزایش تری گلیسیرید خون یکی یکی دیگر از عوامل خطر بیماری قلبی است. آنها همچنین با مقاومت به انسولین، عامل اصلی دیابت نوع 2 مرتبط هستند. بسیاری از مطالعات، مصرف منظم عسل را با کاهش سطح تری گلیسیرید مرتبط می دانند، به خصوص زمانی که به عنوان جایگزین قند استفاده می شود.

درمان آرتریت

وقتی چای عسل و زنجبیل می نوشید، از شر مشکلات آرتریت خلاص می شوید. آرتریت باعث التهاب در مفاصل می شود که باعث درد می شود. اثرات ضد التهابی عسل و چای زنجبیل ممکن است به کاهش درد آرتریت کمک کند.

این حاوی ترکیب ضد التهابی به نام جینجرول است که به کاهش درد و ناراحتی کمک می کند، به خصوص برای افرادی که از آرتریت رنج می برند.

به پیشگیری از آلزایمر کمک می کند

تحقیقات نشان داده است که مصرف عسل تاثیر مثبتی در پیشگیری از آلزایمر دارد و ترکیب آن با زنجبیل داروی مفیدی در این زمینه است.

پیشگیری از سرطان

عسل حاوی ترکیبات پلی فنول است که به پیشگیری از سرطان کمک می کند. زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از بدن در برابر سرطان کمک می کند.

استفاده از عسل برای شیرین کردن چای زنجبیل به مبارزه با رادیکال های آزاد در جریان خون کمک می کند.

مسکن

ترکیب زنجبیل و عسل به عنوان یک مسکن طبیعی شناخته شده است. زنجبیل حاوی موادی است که التهاب را تسکین می دهد و ترکیبات دردناک را در بدن کاهش می دهد.

چای زنجبیل و عسل (چای زنجبیل و عسل)

افزودن عسل به چای شما طعم تسکین دهنده و آنتی اکسیدان می دهد. عسل به بدن شما کمک می کند تا با اثرات نامطلوب مواد شیمیایی و آلودگی مقابله کند.

عسل می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. چای زنجبیل و عسل به راحتی به شما کمک می کند در یک روز خنک احساس گرما کنید. عسل و زنجبیل موجود در چای هر دو فواید سلامتی دارند.

چای عسل و زنجبیل با جوشاندن این ریشه آسیایی که معمولاً با آب استفاده می شود و شیرین کردن آن با کمی عسل درست می شود. تنها چیزی که نیاز دارید این است: یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده، یک قاشق غذاخوری عسل، یک لیوان آب گرم یا چای.

آماده سازی در چند مرحله ساده

زنجبیل رنده شده را در یک لیوان آماده کنید و روی آن آب داغ یا چای بریزید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و زنجبیل را با صافی بردارید. وقتی نوشیدنی تا حدی خنک شد، عسل را اضافه کنید.

زنجبیل را با عسل مخلوط کنید

زنجبیل را مانند هویج پوست بگیرید (اختیاری)، سپس زنجبیل را نازک برش دهید. آن را در یک لیوان قرار دهید، روی آن را با عسل بپوشانید و حباب های هوا را از عسل بردارید.

روی شیشه را بپوشانید و بگذارید 4 تا 6 هفته بماند و زنجبیل را صاف کنید. از آن مانند عسل معمولی استفاده کنید.

پودر زنجبیل را با عسل مخلوط کنید

عسل را تا نیمه داخل کاسه بریزید، زنجبیل آسیاب شده را اضافه کنید، سپس بقیه عسل را اضافه کنید. عسل را خوب هم بزنید تا زنجبیل به خوبی مخلوط شود.

این عسل را می توان فورا مصرف کرد و درمان خوبی برای سرماخوردگی، آنفولانزا یا مشکلات معده است.

نکاتی که در هنگام مصرف عسل باید در نظر گرفت

کودکان زیر یک سال نباید عسل مصرف کنند. افرادی که به گرده گل یا سایر محصولات عسل حساسیت دارند. افراد مبتلا به دیابت باید با پزشک مشورت کنند. مصرف بیش از حد ممکن است باعث افزایش وزن شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا