از سرگیری پروازهای هواپیماهای ایرانی به مالزی


به گزارش مانیبان، پروازهای خطوط هوایی ایران به مالزی پس از 18 ماه محدودیت از سر گرفته شد.

مرداد در سال 1401 دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که فرودگاه‌های مالزی دیگر به شرکت‌های هواپیمایی ایران سوخت نمی‌دهند، زیرا شرکت‌های سوخت‌رسان در فرودگاه‌های مالزی با آمریکایی‌ها همکاری می‌کنند و به شرکت‌های هواپیمایی اطلاع داده شده است. به این ترتیب پروازهای خطوط هوایی داخلی به این کشور قطع شده و مسافران باید با ایرلاین های خارجی به این کشور سفر کنند.

پس از حدود 18 ماه پروازهای خطوط هوایی ایران به کوالالامپور از سر گرفته شد. یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: پیش از این دو شرکت هواپیمایی ایرلندی ایران ایر و ماهان در این مسیر فعالیت می کردند و از آنجایی که مسیر تهران – کوالالامپور طولانی است، تنها ناوگان این دو شرکت می توانستند این مسیر را انجام دهند. پروازها، اما در مقطعی با مشکل تحریم سوخت مواجه شدند و پروازهای این شرکت ها به مالزی متوقف شد.

وی ادامه داد: در این مدت موضوع تحریم سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه کوالالامپور با مذاکره و چانه زنی حل شد و با تغییر شرکت ارائه دهنده خدمات سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی، امکان برقراری پرواز برای هواپیماهای ایرانی فراهم شد.

این منبع آگاه از حوزه هوانوردی مدعی شد: اولین پروازهای کوالالامپور با هواپیمای ایرانی پس از 18 ماه با تاخیر لغو شد. اسفند در ماه انجام می شود و در سفرهای نوروزی نیز با شرکت های هواپیمایی کشوری پرواز به مالزی داریم.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *