اخبار روز سینما جهان

دورخیز ستاره‌های جوان برای فتح گیشه نوروز با هدایت سعیدخان

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، ایام اکران نوروزی هر سال طلایی ترین فصل اکران محسوب می شود و اگرچه سال گذشته مصادف شدن این دوره با ماه مبارک رمضان نگرانی هایی را به همراه داشت و برخی از نویسندگان اجازه انتشار آثارشان را ندادند، اما معجزه “فسیل” همه نگرانی ها را برطرف کرد. و حالا در آستانه نوروز 1403، تلفیقی از پر امیدترین فیلم های رونمایی شده در چهل و دومین جشنواره فجر برای رقابت در گیشه صف کشیده اند.

با نگاهی به ترکیب فیلم های منتخب می توان گفت فارغ از تنوع ژانرها، از منظر ترکیب بازیگران شاهد رقابتی داغ در گیشه خواهیم بود.

در این گزارش مروری خواهیم داشت بر چهره های حاضر در ویترین نوروزی سینماها.

یکی یکی از پرشورترین اکران های برج میلاد در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، فیلم «پرویزخان» نام خود را به ثبت رساند. یکی یکی از جدیدترین محصولات سازمان اوج که در اولین تجربه کارگردانی خود به کارگردانی علی ثقفی ساخته شد و رونمایی از آن با استقبال خوب منتقدان، اهالی رسانه و مخاطبان جشنواره فجر مواجه شد.

به گزارش ایرنا، این فیلم که در نظرسنجی های برخی رسانه ها عنوان بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد، توانست سیمرغ بهترین فیلم در بخش «نگاه نو» و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را از آن خود کند. رای هیئت منصفه

برگ برنده اصلی «پرویز خان» درخشش سعید پورصمیمی در نقش اصلی است. این بازیگر پیشکسوت سینما که رکورد شکار سیمرغ نقش مکمل را در سینمای ایران دارد، در یکی او از اندک نقش‌هایش در نقش اصلی یک فیلم، چنان درخشان ظاهر شد که ناکامی سیمرغ در دادن جایزه بهترین بازیگری به او یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های داوران این دوره است.

فیلم «پرویز خان» روایتگر درخشش پرویز دهداری، مربی تاریخ ساز تیم ملی فوتبال ایران در دهه 60 است و هیجان فوتبالی آن پشتوانه محکمی برای تبدیل شدنش به پدیده سینمایی نوروزی است.

همین چند روز پیش بود که شمع در نودمین سالگرد تولدش از دنیا رفت و ویدیویی از حسرت تلخ او از ابتذال فرهنگ و هنر ایران در فضای مجازی پخش شد. علی نصیریان همیشه نسبت به شعر و ادبیات فارسی تعصب خاصی و دور از انتظار داشته است نبود که در یک فیلم کودک با موضوع ایفای نقش کرد یکی پذیرفتن آیین های ملی و بومی ایران زمین.

فیلم سینمایی «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق یکی از فیلم های فانتزی و کودک رونمایی شده در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بود که علی نصیریان در آن نقش عموی نوروزی را بازی کرد و انرژی زیادی به این نقش داد.

حالا «نوروز» قرار است همزمان با عید نوروز در سینماها اکران شود تا کودکان و نوجوانان فیلمی مناسب را در سبد نوروزی خود داشته باشند.

در این فیلم در کنار علی نصیریان شبنم مقدمی نیز حضور دارد که نقش ننه سرما را بازی می کرد.

شکی نیست که فیلم «تمساح خونین» بیشترین شانس را برای حضور در گیشه نوروزی 1403 دارد. اولین فیلم جواد عزتی در مقام کارگردان که به تهیه کنندگی کامران حجازی ساخته شد. عزتی که توانسته سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش نگاه نو چهل و دومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند نیز در این فیلم نقش اصلی را بازی می کند.

این بازیگر که بعد از فیلم هزارپا در سال 1396 نزدیک به 5 سال در هیچ فیلم کمدی بازی نکرده بود و به ایفای نقش های جدی و بعضا تلخ پرداخته بود، حالا بازگشتی قوی به سینمای کمدی داشته است.

جواد عزتی به همراه عباس جمشیدی فر زوج طلایی فیلم «تمساح خونین» را تشکیل داده اند و حالا شاخص ترین فیلم کمدی را در اکران نوروزی اکران می کنند.

بی شک فیلم «بی بدان» را باید جنجالی ترین فیلم چهل و دومین جشنواره فیلم فجر دانست. فیلمی که با سرمایه گذاری شهرداری تهران تولید شد و این حمایت آتش حواشی این فیلم را در روند مذاکره شهرداری با وزارت ارشاد برای میزبانی جشنواره فجر شعله ور کرد!

در نهایت فیلم فقط در قسمت «نگاه جدید» قرار گرفت.

فیلم سینمایی «بای بدان» داستان یک پرونده جنجالی در دادگاه را روایت می کند و شاکردوست در نقش مادری بازی می کند که دخترش به قتل رسیده اما اثری از جسد او نیست. حالا او با تصمیمی برای انتقام گرفتن یا بخشش قاتل مواجه است.

او را محبوب‌ترین ستاره سینمای ایران در سال‌های پس از بحران کرونا می‌دانند که حضورش در فیلم‌های کمدی و غم‌انگیز به همان اندازه می‌تواند الهام‌بخش باشد. فروش فیلم هایی چون «بی مادر» و «الافزار» در سال های اخیر نشان می دهد که پژمان جمشیدی فراتر از یک کمدین، می تواند مخاطب را به سالن های سینما جذب کند.

جمشیدی که امسال پرفروش ترین فیلم های «شهر هرت» و «هتل» را در اکران سینماها داشت، با فیلم متفاوت «بد تن» به جشنواره فجر آمد. این فیلم اولین تجربه کارگردانی مرتضی علیزاده بود اما فیلمنامه آن را کاظم دانشی کارگردان فیلم «الافزار» نوشته و این دومین همکاری جمشیدی با دانشی بود.

جمشیدی حضور درخشانی در این فیلم دارد و حالا می توان این فیلم را شانس اصلی کسب عنوان پرفروش ترین فیلم غیر کمدی سال آینده دانست.

پژمان جمشیدی علاوه بر «بدن بد» در فیلم «تمساح خونین» به کارگردانی جواد عزتی نیز حضور افتخاری و کوتاهی داشته است.

ایفای نقش شهدای شاخص معمولا برای هر بازیگری یک انتخاب چالش برانگیز و پرمخاطره است. در عین حال چنین نقش هایی نیز نقطه عطفی در کارنامه کاری آنهاست.

میلاد کیمرام که بیشتر در فیلم های اجتماعی و خانوادگی بازی کرده بود، در تنها فیلم دفاع مقدس کارنامه خود یعنی «ملکه» مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و حالا در دومین تجربه خود در این ژانر، نقش شهید علی اکبر را ایفا کرده است. شیرودی.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» دومین تجربه کارگردانی محمد عسگری پس از «اتاق گلی» است که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. این فیلم داستان آغاز جنگ را روایت می کند و علاوه بر علی اکبر شیرودی شاهد حضور شهدای سرشناس دیگری چون حسین ادیبان و حسین همدانی هستیم که نقش اول آن را امیرحسین آرمان و دیگری ایفا می کنند. توسط آرمین رحیمیان

میلاد کیمرام شاخص ترین چهره این فیلم است، هرچند بازی او در این فیلم مورد توجه داوران فجر قرار نگرفت، اما طرفدارانش می توانند برخورد متفاوتی را با او در این فیلم تجربه کنند.

اگرچه هنوز زود است که بازیگر جوانی با کارنامه تورج الوند در جمع ستارگان تاثیرگذار گیشه قرار بگیرد، اما مسیر رشد این بازیگر در دو سال گذشته نشان از تولد استعدادی جدید در سینمای ایران دارد.

الوند که سال ها آرزوی بازیگری در کلاس های بازیگری را داشت، دو سال پیش با انتخاب رضا میرکریمی به نقش اول فیلم «نگهبان شب» تبدیل شد و آنقدر درخشید که خیلی زود در لیست منتخبان فیلم های دیگر قرار گرفت. کارگردانان

تورج الوند سال گذشته در فیلم «اتاق گلی» نقش اصلی را بازی کرد و امسال نیز در فیلم آسمان غرب حضور پرافتخاری داشت، اما درخشش اصلی او در ویترین جشنواره چهل و دوم مربوط به همین فیلم «آپاراتچی» بود. “. فیلمی شیرین درباره فیلمساز آماتوری که در سال های اولیه پس از انقلاب آرزوی کارگردانی را در سر می پروراند.

تورج الوند اکنون فرصت ویژه ای برای به رخ کشیدن توانایی های خود در ژانر کمدی دارد و باید دید این فیلم به کارگردانی علی طاهرفر همانقدر که در جشنواره فجر مورد توجه قرار گرفت، می تواند در اکران نوروزی هم موفق باشد. ?

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا