دانستنی ها

روزی چند قدم پیاده روی کنیم؟

به گفته محققان، توصیه کلی این است که افراد باید 10000 قدم در روز بردارند، اما زنان 63 ساله و بالاتر در واقع از مزایای سلامت قلب برداشتن حدود 3600 قدم در روز بهره مند می شوند.

گزارش مهر نتایج نشان می دهد که انجام به طور متوسط ​​3600 قدم در روز با سرعت طبیعی با کاهش 26 درصدی خطر نارسایی قلبی همراه است.

مایکل لامونتی، محقق اصلی و استاد اپیدمیولوژی و بهداشت محیط در دانشگاه بوفالو، گفت: «3000 قدم در روز ممکن است یک هدف معقول مطابق با سطح فعالیت روزانه زنان در این مطالعه باشد.

برای این مطالعه، محققان داده های نزدیک به 6000 زن 63 ساله و بالاتر را تجزیه و تحلیل کردند.

یک ردیاب حرکتی به مدت هفت روز متوالی بر روی باسن شرکت کنندگان پوشیده شد. آنها به طور متوسط ​​3600 قدم در روز برداشتند.

بیش از 400 مورد نارسایی قلبی در میان این زنان در طی یک پیگیری متوسط ​​7.5 ساله رخ داد.

نتایج نشان می دهد که خطر نارسایی قلبی برای هر 70 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در روز 12 درصد و برای هر 30 دقیقه فعالیت روزانه متوسط ​​تا شدید 16 درصد کمتر است.

در مقابل، هر یک ساعت و نیم کم تحرکی با 17 درصد بیشتر خطر نارسایی قلبی همراه بود.

فعالیت بدنی سبک شامل فعالیت‌های معمول روزانه مانند کارهای خانه بود، در حالی که فعالیت‌های با شدت متوسط ​​شامل راه رفتن با سرعت عادی، بالا رفتن از پله‌ها یا باغبانی بود.

این مطالعه همچنین به طور خاص نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده (HFpEF) را مورد بررسی قرار داد، که زمانی اتفاق می‌افتد که عضله قلب به اندازه کافی ضخیم و سفت می‌شود تا خون کمتری را در حفره‌های پایینی خود نگه دارد. قلب با کارایی طبیعی می‌تپد اما نمی‌تواند خون کافی برای رفع نیازهای بدن پمپ کند.

لامونتی گفت: “HFpEF شایع ترین شکل نارسایی قلبی در زنان مسن است و در حال حاضر گزینه های درمانی کمی وجود دارد، بنابراین پیشگیری زودهنگام در اولویت HFpEF است.”

این مطالعه نشان داد که فعالیت بدنی سبک تا متوسط ​​باعث کاهش نارسایی کلی قلب و همچنین خطر HFpEF می شود. به طور مشابه، عدم تحرک طولانی مدت خطر ابتلا به HFpEF را افزایش می دهد.

با انجام تقریباً 2500 قدم در روز، خطر نارسایی قلبی، از جمله HFpEF، به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در 3600 قدم، خطر نارسایی قلبی و HFpEF 25 تا 30 درصد کمتر بود.

محققان خاطرنشان کردند که زنان برای بهره مندی از ورزش مجبور نیستند در فعالیت های شدید شرکت کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا