اخبار روز

اعلام شرایط جدید خرید لاستیک خودرو


دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت حراست در نامه‌ای به مرکز اطلاعات و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع معاملات را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: با استناد به نامه رسمی شماره 1960450 مورخ 11/02/1402 با هدف قانون تنظیم بازار لاستیک سبک و سنگین و بازگشت به نامه رسمی شماره 2029393 مورخ 11/11/1402 در خصوص موارد نظارتی مطروحه. در مکاتبه شماره 1355035 مورخ 1403 09/08/09 اداره کل صنعت معدن و تجارت استان کرمان در خصوص مشکلات ناشی از امکان توزیع لاستیک به مصرف کننده، چندین بار ثبت سند خرده فروشی با کد ملی در استاد با اعداد مختلف و با توجه به بررسی گزارش بازرسی لاستیک رانندگی به دست آمده از سامانه گزارش دهی تایر سفارشی، خواهشمند است موارد زیر در سامانه اعمال شود.

برای رینگ لاستیک 13 و 14 ثبت سند خرده فروشی به کد ملی شماره شاسی شماره موتور محدود به 4 رینگ در سال.

با توجه به اینکه به نظر می رسد پس از اعمال قانون شفافیت 80 درصدی به مدت یک هفته برای توزیع لاستیک از طریق نقش عمده فروش، برخی از فعالان در سامانه به عنوان خرده فروش یا فروشگاه اینترنتی برای رفع این مانع فعالیت می کنند و با توجه به فایل پیوست آنها از ثبت توزیع کالا در سامانه جامع امتناع می ورزند، لازم است استاندارد فوق الذکر را در نقش خرده فروشان و فروشگاه های اینترنتی نیز اعمال کنند (نظر تی، بند ب، بند ج صورتجلسه).


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا