اخبار روز سینما

ده سریال خاطره انگیز قرن بیست و یکم

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

همه ما تلویزیون را دوست داریم. ما همه چیز را از کارتون و گزارش های خبری گرفته تا سریال ها و ورزش تماشا می کنیم. گاهی اوقات به نظر می رسد که هر چقدر هم که تلویزیون تماشا کنیم، کافی نیست. قرن بیست و یکم صنعت را با خدمات پخش آنلاین، برنامه های بیشتر و بودجه های بیشتر متحول کرده است. ما حتی در حال حاضر تعدادی برنامه تلویزیونی در مورد سایر برنامه های تلویزیونی داریم.

به گزارش «بازتاب آنلاین»؛ تماشای کل فصل های یک برنامه به یک سرگرمی ملی تبدیل شده است. مردم بحث می کنند که آیا هر قسمت را همانطور که منتشر می شود تماشا کنند یا منتظر بمانند و کل فصل را یکجا تماشا کنند. اگر وضعیت یک بیماری همه گیر جهانی با قرنطینه های اجباری را به این اضافه کنیم، فرهنگی داریم که برنامه های تلویزیونی را طوری مصرف می کند که انگار آب نبات هستند. علاوه بر این، با ظهور شبکه های اجتماعی، بینندگان شخصیت ها و عبارات تلویزیونی را محبوب کرده اند. فهرست زیر شامل افسانه‌ترین برنامه‌های تلویزیونی قرن بیست و یکم است.

Battlestar Galactica (۲۰۰۴–۲۰۰۹) ۱۰

ده سریال خاطره انگیز قرن بیست و یکم

در دوره بازسازی های قدیمی، این سریال علمی تخیلی اواخر دهه 70 که برای قرن بیست و یکم بازسازی شده است، از نظر برخی بهترین سریال تمام دوران است. طرفداران سریال های علمی تخیلی این سریال و به خصوص تصویری که این سریال از نبردهای فضایی خارج از جو زمین می دهد را دوست دارند. این سریال به طور مستقیم به مسائل سیاسی و مذهبی می پردازد که بسیار واقعی و جاری است. این سریال هر دو طرف هر موقعیت را نشان می دهد.

این مجموعه علاوه بر مقابله با موضوعات چالش برانگیز، Cylons (نوعی ربات خیالی) جدید و بهبود یافته را نیز ارائه می کند. استوانه های هنجدی اشکال زندگی مصنوعی هستند که توسط انسان برای خدمت ساخته شده اند. آنها شورش کردند و 12 جهان میزبان انسان را نابود کردند و دوباره نقشه ای دارند. این سریال تحسین منتقدان و جوایز متعددی از جمله جایزه پی بادی و جایزه بهترین نمایش سال انجمن منتقدان تلویزیون را دریافت کرد.

9 نظریه انفجار بزرگ (2007-2019)

ده سریال خاطره انگیز قرن بیست و یکم

برای دوازده فصل، بینندگان از شیطنت‌های فیزیکدان نظری شلدون کوپر و دوستانش لذت بردند. این سریال کمدی حول محور دوستی و روابط عاشقانه گروهی از دانشمندان ساکن کالیفرنیا می چرخد. به نظر می رسد شخصیت ها مشکلات رفتاری دارند که باعث ایجاد موقعیت های اجتماعی ناجور می شود. علاوه بر کمدی، شخصیت ها هر هفته با مشکلات خود روبرو می شوند و به رشد یکدیگر کمک می کنند. بازی جیم پارسونز در نقش دکتر کوپر، چهار جایزه متوالی امی را برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال کمدی بین سال‌های 2011 تا 2014 به ارمغان آورد. در همان چهار سال، این سریال در جشنواره‌های بسیاری نامزد دریافت سریال کمدی بازتاب آنلاینی شد.

این سریال پربارترین رژه ستاره های مهمان در تاریخ را به نمایش گذاشته است، از کتی بیتس گرفته تا استیون هاوکینگ و بسیاری دیگر. شاید جذاب ترین جنبه The Big Bang Theory، داستان سرایی اپیزودیک آن باشد. بسیاری از برنامه‌های پرطرفدار امروزی به داستانی تک فصلی می‌چسبند، به این معنی که بینندگان نمی‌توانند بدون از دست دادن یک قسمت، یک قسمت را تماشا کنند. طرفداران بیگ بنگ می توانند مطمئن باشند که شلدون هر هفته به همان اندازه باهوش و ساده لوح خواهد بود، خواه یک قسمت را از دست بدهند یا نه.

8 آناتومی گری از سال 2005 تا کنون

ده سریال خاطره انگیز قرن بیست و یکم

این سریال طولانی مدت بر مردیت گری، جراح مشتاق تمرکز دارد. عنوان این مجموعه به کتاب درسی معروف آناتومی انسان اشاره دارد که در سال 1858 در لندن توسط هنری گری با عنوان Gray's Anatomy نوشته شده است. این درام پزشکی که در اواسط سال 2005 نمایش داده شد، اکنون نامی شناخته شده است و پس از 19 فصل همچنان قوی است. این سریال که توسط شوندا رایمز ساخته شد، طولانی‌ترین سریال درام پزشکی و پربیننده‌ترین سریال درام پس از سوپر باول در تاریخ تلویزیون است.

این سریال سال‌هاست که بالاترین رتبه‌بندی تلویزیونی بی‌بی‌سی را به خود اختصاص داده است و تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ عمومی داشته است. گری جوایز متعددی از جمله گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام دریافت کرده است. به نظر می رسد این سریال محبوب برای فصل 20 تمدید شود.

۷ سیم (۲۰۰۲–۲۰۰۸)

ده سریال خاطره انگیز قرن بیست و یکم

به مدت پنج فصل در طول شش سال، بینندگان HBO ماجراهای کارآگاه جیمی مک نالتی را دنبال کردند. این سریال که توسط نویسنده و افسر پلیس سابق دیوید سایمون ساخته شده است، ظاهراً بر اساس زندگی دوست سایمون، کارآگاه قتل بازنشسته اد برنز است. یکی یکی از تلخ ترین، واقع گرایانه ترین و تحسین شده ترین سریال های پلیسی به حساب می آید. از دیگر برنامه های پلیسی متمایز است زیرا از بسیاری جهات نمایشی ضد پلیس است.

این نمایش به جای تمرکز بر قهرمانی های فردی در یک سیستم شکسته، نشان می دهد که این سیستم چقدر فاسد است و چگونه دائماً شهروندان خود را ناامید می کند. بیش از 200 منتقد در نظرسنجی بی بی سی این سریال را به عنوان برجسته ترین سریال تلویزیونی قرن بیست و یکم بازتاب آنلاین کردند. وایر به طرز هوشمندانه ای مرز بین «آدم خوب» و «آدم بد» را محو می کند. هدف سازندگان این سریال ساخت طولانی ترین سریال تاریخ نبود، بلکه بهترین و به گفته خیلی ها بهترین درام جنایی را خلق کردند.

6 نمایش چپل (2003-2006)

ده سریال خاطره انگیز قرن بیست و یکم

دیو چاپل با سبک کمدی خود یکی او سوپراستار موفق ترین نمایش های کمدی سنترال شد. نمایش او مرزهای موضوعات بحث برانگیز، به ویژه هویت نژادی را جابجا می کند. شاپل حرفه ای دراماتیک داشته است. او در روزهای اولیه کمدین، یک بار روی صحنه تئاتر معروف آپولو در هارلم رفت. با این حال، در سال 2019 او جایزه مارک تواین را برای طنز آمریکایی دریافت کرد.

پس از موفقیت های جزئی، مانند نیمه پخته سال 1998، چاپل سرانجام توانست استعداد کامل خود را به جهانیان نشان دهد. وقتی سریال فصل سوم خود را به پایان رساند، All America به طور معمول از برنامه آن استناد می کرد و امیدوار بود قسمت های بیشتری داشته باشد. اما ناگهان چاپل عقب نشینی کرد. چاپل که می خواست دلیلش را توضیح دهد، در برنامه اش با اپرا وینفری صحبت کرد. او توضیح داد که چرا سریال را ترک کرد و تا جایی که توانست ادامه داد. مهم ترین نکته ای که برای او برای توقف سریال، مسئولیت اجتماعی اش بود. او توضیح داد که اگرچه طرح‌هایش خنده‌دار هستند، اما می‌توانند پیام اشتباهی درباره نژادپرستی ارسال کنند.

5 باخت (2004-2010)

ده سریال خاطره انگیز قرن بیست و یکم

قسمت آزمایشی Lastorder در 22 سپتامبر 2004 با 18.6 میلیون بیننده پخش شد. یکی او یکی از وفادارترین گروه های طرفدار سریال های تلویزیونی را ایجاد کرد. این سریال حول محور گروهی از بازماندگان پرواز خیالی 815 از سیدنی به لس آنجلس می‌چرخد. آن‌ها در جزیره‌ای مرموز فرود می‌آیند که پر از رمز و راز، جنگ داخلی برای کنترل و خرس‌های قطبی است. سری Last فلاش بک ها، فلش فورواردها و فلاش های جانبی را به کمال رساند، بازیگران مختلفی را به نمایش گذاشت و دائماً همه را منتظر یک رویداد شوم نگه داشت. مردم هنوز در مورد پایان Last صحبت می کنند، بسیاری از اسرار ماوراء طبیعی آن حل نشده باقی مانده است. ارتباط والت با جزیره چه بود؟ چگونه آن را تغییر می دهید؟

در حالی که برخی از مردم از فقدان یک پایان مناسب خشمگین هستند، بسیاری احساس می کنند که سریال قابل تفسیر است. بیشتر طرفداران دوست داشتند سریال برای فصل هفتم ادامه پیدا کند و شکی نیست که بینندگان به کوک کردن ادامه دادند. این سریال جوایز زیادی را به دست آورد، داستان های تخیلی زیادی را الهام بخشید و حتی دایره المعارف خاص خود را دارد.

4 دیوانه (2007-2015) دیوانه

ده سریال خاطره انگیز قرن بیست و یکم

این درام تاریخی در آژانس تبلیغاتی استرلینگ کوپر در خیابان مدیسون در منهتن متمرکز است. در قسمت آزمایشی مشخص می شود که «Mad» کوتاه شده برای مدیسون است. این سریال به دلیل نگاه ظریف به زندگی اجتماعی در دهه 1960 نیویورک مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.این سریال شخصیت اصلی، حرفه او، همکارانش و زندگی خانوادگی او را از سال 1960 تا 1970 دنبال می کند و با پیشرفت، پیچیدگی های شخصیت ها را ماهرانه بررسی می کند. و مشکلات شغلی و شخصی آنها.

این سریال با نگاه اصلی خود به نقش های جنسیتی در آمریکا 50 سال پیش بینندگان را به خود جلب کرد. و مشکلی را که نسل مسن در سازگاری با یک جامعه به ظاهر جوان و بی ثبات با آن مواجه بود را نشان داد. این سریال به مدت هفت فصل و 92 قسمت از شبکه ام سی پخش شد و جوایز متعددی را از آن خود کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. یکی این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال های تلویزیونی تاریخ شناخته می شود.

3 Game of Thrones (2011-2019)

ده سریال خاطره انگیز قرن بیست و یکم

با وجود پایان یکی یکی از شناخته شده ترین و دوست داشتنی ترین سریال های تاریخ است. بازی تاج و تخت به مدت هشت سال سریال شماره یک بود و بر اساس سریال A Song of Ice and Fire اثر جورج آر آر مارتین در بریتانیا، کانادا، کرواسی، ایسلند، مالت، مراکش و اسپانیا، اسپین‌آف‌های دیگری نیز دارد. از مکان‌های عجیب و غریب برای به تصویر کشیدن قاره‌های خیالی وستروس و اسوس استفاده شد و داستان خانه استارک لنیستر، باراتیون و چندین نفر دیگر را دنبال کرد که برای قدرت با هم رقابت می‌کردند.

این سریال یک سریال فانتزی با جادو، اژدها، سیاست، مذهب و جنگ است. در میان جوایزی که دریافت کرد، 59 جایزه امی برجسته است.

2 بریکینگ بد (2008-2013)

ده سریال خاطره انگیز قرن بیست و یکم

این سریال در ژانویه 2008 پخش شد و شخصیت اصلی، والتر وایت، متوجه شد که سرطان ریه دارد. او تصمیم می گیرد شیشه تولید و بفروشد تا پس از مرگ خانواده اش را تامین کند. به عنوان یک معلم شیمی دبیرستان، شما دانشی دارید که می توانید بر روی آن بسازید. برای تسهیل فروش با یک دانش آموز سابق کار کنید. معلم و دانش‌آموز شخصیت‌های دوست‌داشتنی نیستند، اما آن‌قدر ماهرانه نوشته شده‌اند و بازی کرده‌اند که تماشاگران نمی‌توانند داستان آن‌ها را تماشا نکنند. این سریال به مدت پنج فصل و 62 قسمت پخش شد و با فیلمی به نام ال کامینو که شش سال بعد اکران شد، جاهای خالی را پر کرد و به سوالاتی که سریال بی پاسخ گذاشته بود پاسخ داد.

بریکینگ بد جوایز متعددی از جمله 16 جایزه امی، دو جایزه گلدن گلوب، دو جایزه Peabody و چهار جایزه انجمن منتقدان تلویزیون دریافت کرد. والتر وایت برنده چهار جایزه Primetime Emmy برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال درام شده است و همبازی های او جوایز زیادی را نیز به خانه برده اند. نویسندگی، بازیگری، توسعه شخصیت، توجه به جزئیات و توانایی دانستن زمان پایان سریال باعث ایجاد این سریال شده است. یکی این سریال به یکی از مهم ترین سریال های قرن بیست و یکم تبدیل شد.

برنامه روزانه (1996-تاکنون)

ده سریال خاطره انگیز قرن بیست و یکم

تنها ورودی لیست ما که در قرن بیستم شروع شد و تنها نمایش مبتنی بر اخبار، نمایش روزانه است. اگرچه این برنامه توسط بسیاری از رسانه ها مورد تمسخر قرار می گیرد، اما بسیاری از آمریکایی ها هنوز هم دوز روزانه سیاست خود را از این نمایش قدیمی می گیرند. این برنامه در ابتدا در 22 ژوئیه 1996 به میزبانی کریگ کیلبورن پخش شد. کیلبورن برنامه را در دسامبر 1998 ترک کرد و جان استوارت در 11 ژانویه 1999 مدیریت را بر عهده گرفت. استوارت مجری این برنامه بود و تا سال 2015 تا سال 2015 که دیلی شو را ترک کرد و نمایش را به دستان توانا ترور نوا واگذار کرد تا حد زیادی بر طنز سیاسی تمرکز کرد.

این نمایش با احتساب هر سه فصل، 24 جایزه دریافت کرده است. این یک برنامه خبری است و علیرغم اظهارنظرهای بداخلاق و خبرنگاران خشن، توجه میلیون ها آمریکایی را به خود جلب کرده است. که از وضع موجود و سیاست های دو حزبی به تنگ آمده اند و مشتاق ایده های جدید هستند. کمدی سنترال لیستی از مجریان از جمله سارا سیلورمن را اعلام کرده است که تا زمانی که شبکه میزبان دائمی جدیدی پیدا کند، مجری برنامه خواهد بود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا