اخبار روز سینما

اولین واکنش صداوسیما به اعتراضات به بودجه 24 هزار میلیاردی

به گزارش پی ام آپ به نقل از انتخاب، رئیس روابط عمومی صدا و سیما در خصوص اعتراضات ایجاد شده در خصوص بودجه سال آینده اظهاراتی را بیان کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی رسانه ملی با تشریح روند قانونی در خصوص تعدیل بودجه صدا و سیما بر اساس برنامه هفتم، اظهارات زیر آمده است:

– بودجه 1403 سازمان انتشارات جمهوری اسلامی ایران بر اساس برنامه هفتم تعیین شد و رعایت این برنامه وظیفه قانونی همه نهادها است. در حالی که مجلس محترم را به خاطر تعدیل بودجه رادیو و تلویزیون و در عین حال پایبندی به بودجه برنامه محور سال آینده تحسین می کنم، به حق از همه مسئولان و صاحبان مراسم انتظار می رود که به قانون پایبند باشند و قوانین را رعایت نکنند. اظهاراتی که باعث ایجاد شبهه در جامعه و تداخل در رسالت دستگاه ها از جمله رسانه ملی می شود.

– افزایش نسبی بودجه رادیو و تلویزیون در برنامه هفتم به دلیل وظایف و تکالیف جدید بسیاری است که در بند الف ماده 77 برای صدا و سیما پیش بینی شده است. این افزایش تعهدات تولید چندگانه است. انیمیشن، هزاران قسمت ساخت سریال تلویزیونی، ده ها قسمت از سریال الف ویژه، صدها قسمت مستند با کیفیت و تولید سریال های استانی و همچنین افزایش چشمگیر تولید برنامه در حوزه کودک و نوجوان، جوانان، خانواده، سبک زندگی اسلامی ایرانی و برنامه هایی با هدف ایجاد امید و تقویت وحدت ملی و غیره. این جمله است. شایان ذکر است که با توجه به روند انحرافی محتوایی که در سال های اخیر در بسیاری از برنامه های خارجی درباره کودکان دیده می شود، نیاز جدی به تولید داخلی محتوای کودک و نوجوان اهمیت بیشتری دارد. همچنین بر اساس رویکرد تحول آفرین رسانه ملی باید با اهمیت دادن به روستاها و مناطق مختلف کشور، تولیدات محلی و استانی را افزایش داد. همچنین باید به تمامی گروه هایی که به دلایل مختلف از جمله محتوای ارائه شده در برخی حوزه های تولید بخش خصوصی و یا هزینه های بالای اشتراک به محتوای سالم و رایگان نیاز دارند، توجه ویژه شود، بنابراین تنوع و توسعه کیفی و فنی رسانه ملی افزایش می یابد. تولیدات نیز در خط مقدم قرار دارد. نیازهای مطلق است و این امری اجتناب ناپذیر است.

بر اساس ماده 77 قانون برنامه هفتم، سهم دولت در تامین وام مورد نیاز صدا و سیما در سال 1403 باید 43 درصد بالاتر از نرخ رشد سالانه افزایش یابد تا از اجرای تکالیف جدید مقرر در قانون اطمینان حاصل شود. در حالی که این مبلغ در بودجه سال جاری لحاظ شده است، حداکثر آتی 31 درصد است که همچنان زیر برنامه است و باید برای انجام تعهدات و تکالیف قانونی در حوزه تولید هزینه شود. در بند الف ماده 77 برنامه هفتم به تفصیل ذکر شده است. شایان ذکر است تحقق این تصویر به بودجه ای بیشتر از سهم در نظر گرفته شده در بودجه سال آینده نیاز دارد.

– با توجه به اظهارات فوق، رسانه ملی امیدوار است اظهارنظرهای بی اساس برخی افراد که قبلا مسئولیت اقتصادی در خصوص افزایش دو برابری بودجه صدا و سیما داشته اند، ناشی از نیت بد این افراد نباشد، بلکه صرفاً ناشی از ناآگاهی و سیاسی بودن آنها باشد. کار کردن

– رسانه ملی در جریان تحول، منابع را در سه حوزه محتوا، رویکرد و سازوکار با اهداف تحول ادغام کرده و خواهد کرد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا