اخبار خودرو

چگونگی مونتاژ شاسی بلند آفرودی کشور!

چگونگی مونتاژ شاسی بلند آفرودی کشور!

در حال حاضر صنایع خودروسازی ایلیا تنها SUV آفرود کشور را در خط تولید خود دارد. در این گزارش به سراغ مراحل تولید و مونتاژ شاسی بلند آفرود یعنی Dayon Y7 رفته ایم.

 

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل آخرین خودرو، دایون Y7 مدل ارتقا یافته دیون Y5 است. فعالیت تولیدی صنایع خودروسازی ایلیا با مونتاژ دیون Y5 آغاز شد و چند ماهی است که این شرکت خصوصی نسخه قبلی را با مدل Y7 جایگزین کرده است.

دایون Y7 به موتور 2.4 لیتری توربوشارژر 4K22 مجهز به تولید حداکثر توان و گشتاور ۲۱۵ اسب بخار و دارای 320 نیوتن متر است. قدرت از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ ها می رسد و ما برای این SUV دو چرخ متحرک دنده سبک و سنگین داریم.

در دایون Y7 امکاناتی مثل دو تا کیسه هواسانروف، دکمه استارت، صندلی برقی راننده، کروز کنترلرینگ های آلومینیومی 17 اینچی، سنسور نور و باران، سیستم کنترل پایداریدارای سیستم کنترل تراورس تپه، تهویه مطبوع الکترونیکی، صفحه نمایش لمسی، دوربین دید عقب و سنسور TPMS. قرار است در نسخه کاملتر با نام Dayon Y7 Plus مانند رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب اضافه شود.

در حال حاضر دایون Y7 تنها شاسی بلند آفرود و دو چرخ متحرک در بازار ایران است که با 7 صندلی عرضه می شود. در بازه قیمتی دایون Y7 پیکاپ های دو چرخ متحرک و آفرود قرار دارند. صنایع خودروسازی ایلیا در هفته های گذشته تولید این SUV چینی را در کارخانه خود افزایش داده است. همچنین زیرساخت های تولید در این خودروساز خصوصی توسعه یافته است.

در توسعه انجام شده شاهد هستیم که داخلی سازی دایون Y7 افزایش یافته و مونتاژ SUV آفرود کشور با سرعت بیشتری انجام می شود. کارخانه صنعت خودرو ایلیا با گسترش انبار قطعات و خطوط تولید توانسته نیروی کار بیشتری را جذب کند و از طرفی سرعت تولید و تحویل دایون Y7 را افزایش دهد. با توجه به اینکه Y7 SUV یک محصول شاسی بلند مستقل است، در کارخانه صنعت خودرو ایلیا از خطوط هوایی استفاده شده است. همچنین می بینیم که فرآیند مونتاژ قطعات کابین و شاسی به صورت مستقل انجام می شود و فرآیند تولید اصلی آنها متفاوت است.

گفته می شود که صنایع خودروسازی ایلیا به زودی تولید دایون Y7 را افزایش خواهد داد و قصد دارد این کراس اوور را به خط تولید خود اضافه کند.

منبع:آخرین خودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا