اخبار روز سینما جهان

«آوینیون» و «هملت»ی که سایلنت می‌شود

تالار وحدت امروز نیز مانند روزهای گذشته میزبان نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی است که ساعت 19 به مدت 60 دقیقه روی صحنه می رود.

این نمایش به صورت اثری در بخش هویت ملی با موضوع سردار قاسم سلیمانی اجرا می شود.

در این روز سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش «هملت خاموش، بی صدا» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز است که در بخش مسابقه تئاتر ایران اجرا می شود.

این نمایش ساعت 20:00 به مدت 90 دقیقه اجرا می شود.

«حلقه و چاه» به کارگردانی احسان جنامی از اصفهان دیگر نمایشی است که در مسابقه تئاتر ایران اجرا می شود. این نمایش به مدت 45 دقیقه و در 2 نوبت در دو نوبت 18:30 و 20:30 در سالن چهار جانبه مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود.

تالار قشقایی در این روز میزبان نمایش «لرزیدن» به کارگردانی مجتبی لاله زاری از یزد است که در 2 شیفت ساعت 16:30 و 18:30 با مدت زمان 70 دقیقه روی صحنه می رود.

اما تالار سایه مجموعه تئاتر شهر با اجرای نمایش «آوینیون» به کارگردانی حسن معینی از تهران همچنان میزبان جشنواره تئاتر فجر است.

این نمایش به عنوان یکی یکی دیگر از آثار بخش مسابقه تئاتر ایران تک اجرا ساعت 22 و مدت زمان آن 80 دقیقه است.

تماشاخانه ایرانشهر با میزبانی دو نمایش در هفتمین روز جشنواره به کار خود ادامه می دهد.

سالن ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه در روز هفتم بهمن ماه شاهد اجرای نمایش «ثمرگل» به کارگردانی عبدالحکیم سوساری است که در قالب نمایش خواف در بخش مهمان اجرا می شود. این نمایش که مدت زمان آن 65 دقیقه است، به صورت تک اجرا ساعت 20:00 می باشد.

تالار استاد سارقیان نیز میزبان اجرای نمایش «ما مردم بودیم» به کارگردانی احسان ملکی از کوهدشت است که به مدت 80 دقیقه و در 2 شیفت ساعت 18 و 21 روی صحنه می رود.

اما تماشاخانه سنگلج در روزهای 17 و 20 میزبان نمایش «ثقا الاسلام» به کارگردانی امیر حجازی از تبریز با مدت زمان 70 دقیقه خواهد بود.

در هفتمین روز جشنواره 2 نمایش در بخش مسابقه تئاتر دانش آموزی اجرا می شود. هر دوی این نمایش ها در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می روند.

«اتاق» به کارگردانی ماهور تهرانی از دانشگاه علمی کاربردی واحد 46 به مدت 65 دقیقه در 2 جلسه در ساعت های 16:30 و 18:30 در سالن اصلی و «دایره» به کارگردانی رضا عرفانی از دانشگاه عالی نبی اکرم (ص) آموزش و پرورش تبریز با مدت زمان 45 دقیقه در 15 و 17 نوبت در سالن کوچک مولوی به روی صحنه می روند.

در هفتمین روز جشنواره نمایشی در بخش ملل به روی صحنه می رود.

بر این اساس نمایش «حشرات پرنده» به کارگردانی یوانیس دیداسکالو از یونان تنها نمایش خارجی روز است که در دو سانس 18:30 و 20:30 با مدت زمان 40 دقیقه در تالار حافظ روی صحنه می رود.

10 کار در قسمت خیابان اجرا می شود

نمایش خیابانی از ساعت 11 آغاز شده است.

در این ساعت «یک آبادی عشق» به کارگردانی شهریار صادق حسنی از لاهیجان به مدت 22 دقیقه در ایستگاه مترو ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج)، «انفال» به کارگردانی کژال راستین از مریوان به مدت 25 دقیقه در فرهنگسرای رازی و «آب‌ها مهربانند» به کارگردانی ملک آبسالان از دهلران در فضای باز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت 20 دقیقه اجرا می‌شوند.

پهنه رودکی میزبان نمایش های «یادبود» به کارگردانی احسان بحرینی از جیرفت به مدت 30 دقیقه، ساعت 16، «انفال» به کارگردانی کژال راستین از مریوان به مدت 25 دقیقه، ساعت 16:30، «یک». آبادی عشق به کارگردانی شهریار صادق حسنی. از لاهیجان به مدت 22 دقیقه ساعت 17 و «آب ها مهربانند» به کارگردانی ملک آبسالان از دهلران به مدت 20 دقیقه ساعت 18:00.

همچنین اجرای «بوگ» به کارگردانی مرضیه علیزاده از تهران به مدت 35 دقیقه ساعت 18 در سکوی تئاتر خیابانی مجموعه تئاتر شهر، ساعت 19:30 اجرای «بند 6» به کارگردانی میلاد جباری. مولانا از تهران به مدت 55 دقیقه در موزه عبرت ساعت 18 نمایش «هزارپیشه» به کارگردانی نجمه محرابی از اصفهان به مدت 30 دقیقه در متروی تئاتر شهر اجرا می شود.

اجرای صحنه ای و خیابانی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر تا چهارشنبه یازدهم بهمن ماه ها ادامه دارد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا