دانستنی ها

3 شیوه تهیه نشاسته برای درمان گلودرد و سرفه

 

آیا طرز تهیه نشاسته برای رفع گلودرد را می دانید؟ استفاده از نشاسته یک راه رایج برای تسکین سرفه و درمان گلودرد است. پس کدام نشاسته برای گلودرد مفید است؟

به گزارش اکالا بلاگ، می توانید دقیقاً طرز تهیه نشاسته برای گلودرد را بیاموزید.

مواد لازم برای تهیه نشاسته با آب جوش:

آب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نشاسته ۲ تا ۳ قاشق مرباخوری

چگونه نشاسته را با آب جوش برای گلودرد تهیه کنیم؟

در مرحله اول تهیه نشاسته با آب برای گلودرد، باید 2 تا 3 قاشق غذاخوری نشاسته را در یک لیوان آب در شیر در حال جوش یا یک قابلمه کوچک بریزید. مواد را هم بزنید تا نشاسته کاملا در آب حل شود. سپس شیر در حال جوش را روی آتش بگذارید و اجازه دهید مخلوط نشاسته و آب کمی غلیظ شود.

هنگامی که نوشیدنی شما به غلظت مناسب رسید، شعله گاز را خاموش کنید. هنگامی که مخلوط نشاسته و آب آماده شد، می توانید از این نوشیدنی برای درمان گلودرد در خانه استفاده کنید.

طرز تهیه شیر نشاسته ای برای سرفه

مواد لازم برای تهیه شیر نشاسته ای ضد گلودرد و سرفه:

شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نشاسته ۱ قاشق غذاخوری

عسل به میزان لازم

طرز تهیه شیر نشاسته ای برای سرفه

برای تهیه معجون نشاسته شیر برای سرماخوردگی باید شیر را گرم کنید و سپس نشاسته را با مقداری آب سرد مخلوط کرده و اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

به یاد داشته باشید که هرگز نشاسته را با شیر یا آب داغ مخلوط نکنید، زیرا این کار باعث جمع شدن نشاسته می شود. سپس مقداری عسل در نوشیدنی بریزید. طعم این نوشیدنی شبیه فرنی است، برای نرم شدن گلو و درمان سرفه بهتر است آن را گرم بنوشید.

مواد لازم برای تهیه حریره نشاسته برای درمان گلودرد و گرفتگی صدا:

آب جوش ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نشاسته ذرت ۱ قاشق مرباخوری

عسل به میزان لازم

1 قاشق غذاخوری بادام پودر شده

شربت نشاسته برای رفع گلودرد چگونه تهیه کنیم؟

برای تهیه حریره نشاسته برای رفع گلودرد باید نشاسته ذرت را با ۲ قاشق غذاخوری آب سرد ترکیب کرده و در یک لیوان آب جوش بریزید. مواد را داخل شیر در حال جوش بریزید و روی حرارت ملایم نگه دارید تا بوی خامی نشاسته از بین برود. صبر کنید تا نشاسته کمی غلیظ شود سپس حرارت را خاموش کنید.

سپس مقداری عسل و یک قاشق بادام آسیاب شده را به این نوشیدنی اضافه کرده و میل کنید. این مخلوط نشاسته و عسل برای تسکین گلودرد مفید است و همچنین به کاهش علائم سرماخوردگی و درمان سرفه و گرفتگی صدا کمک می کند.

نکات و ترفندهایی در مورد طرز تهیه نشاسته برای تسکین گلودرد

در این مقاله در مورد چند نکته طلایی برای تهیه نشاسته برای رفع گلودرد صحبت خواهیم کرد. با ما بمان.

– در پاسخ به این سوال که کدام نشاسته برای سرفه مفید است، باید بدانید که برای تهیه نوشیدنی نشاسته ای برای گلودرد می توانید از نشاسته گل، نشاسته گندم یا ذرت استفاده کنید.

– هنگام تهیه معجون نشاسته یا حریره باید شعله گاز را کم کنید تا بوی خامی نشاسته به تدریج خارج شود.

–  مصرف حریره یا نوشیدنی نشاسته برای زنان باردار و کودکان مشکلی ایجاد نمی کند. فقط افرادی که به نشاسته حساسیت دارند نباید از این ترکیب استفاده کنند.

– یادتان باشد همیشه ابتدا نشاسته را با آب سرد مخلوط کنید و سپس به آب در حال جوش اضافه کنید. نشاسته در آب داغ نامحلول است.

-در هنگام تهیه نشاسته برای رفع گلودرد سعی کنید از مقدار محدودی عسل استفاده کنید تا از بدتر شدن گلودرد و سرفه خود جلوگیری کنید.
برای رفع گلودرد بهتر است از مخلوط نشاسته چند بار در روز استفاده شود.

می گویند غرغره نشاسته برای گلودرد نافع است. برای این کار باید مقداری نشاسته را با آب مخلوط کرده و سپس غرغره کنید. این به درمان سرفه و گلودرد کمک می کند.

– یکی از مهمترین فواید نشاسته برای گلودرد این است که خراش ها و زخم های گلو را درمان می کند، گلو را نرم می کند و سرفه و گرفتگی صدا را کاهش می دهد.

– برای استفاده از نشاسته برای سرفه بلغمی باید نشاسته را در آب سرد حل کرده و سپس با آب گرم یا شیر گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی به پاکسازی مجاری تنفسی از خلط کمک می کند.

– یادتان باشد برای تهیه معجون نشاسته فقط باید از نشاسته ذرت یا نشاسته گندم استفاده کنید، این نوشیدنی را نمی توان با آرد گندم یا ذرت تهیه کرد.

– نشاسته برای گلودرد و سرفه نافع است، نوشیدن آن گلو را نرم و سرفه را درمان می کند. هنگام سرماخوردگی یا گلودرد، مصرف غذاهای سالم را فراموش نکنید و در صورت لزوم از پزشک کمک بگیرید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا