اخبار روز

شکست آمریکا در برابر چین با این گلوله جادویی!

در ادامه می توانید جزئیات گلوله رویایی ساخت چین را بخوانید.

چین یک “گلوله رویایی” ترسناک ساخته است که می تواند به سرعت 8500 کیلومتر در ساعت برسد و با استفاده از سیگنال های ناوبری ماهواره ای تغییر جهت دهد. این پرتابه که برای سلاح های انرژی جنبشی طراحی شده است، می تواند از یک تفنگ ریلی قدرتمند شلیک شود و تنها در یک ثانیه مسافت 2500 متری را طی کند.

این سلاح مخرب همچنین می تواند به طور مداوم سیگنال های سیستم ناوبری ماهواره ای را دریافت کرده و مسیر حرکت خود را تنظیم کند. در نتیجه این گلوله هنگام اصابت به هدف خطای کمتر از 15 متر دارد. اما پرتابه جدید چینی ها بر اساس طرح های قبلی ارتش آمریکا ساخته شده است.

برنامه های اولیه برای ساخت به اصطلاح “پوسته رویایی” برای اولین بار در سال 2012 اعلام شد، قبل از اینکه ایالات متحده آن را در سال 2021 کنار بگذارد. به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، اگرچه هیچ اطلاعات عمومی در مورد سرنوشت پروژه موشک هدایت شونده GPS در دسترس نیست، دانشمندان نیروی دریایی چین ادعا می کنند که آن را ساخته اند.

در مقاله ای که در ماه نوامبر در مجله کالج مهندسی دریایی منتشر شد، این تیم ادعا می کند که در حالی که غرب پیشگام آن بود، هیچ کمک خارجی دریافت نکرد. این تیم نوشت: «ما هیچ راهنمایی نداشتیم، حتی یک معرفی مختصر برای سیستم‌های ناوبری موشک‌های هدایت شونده، به‌ویژه بخش ناوبری ماهواره‌ای.

در ماه اوت، اعلام شد که ارتش چین در حال آزمایش “قوی ترین توپ جهان” است که می تواند پرتابه هایی را با سرعت باورنکردنی 3520 کیلومتر در ساعت شلیک کند. گفته می شود که این سلاح علمی تخیلی که به نام Coilgun شناخته می شود، می تواند پرتابه ای به اندازه موشک را در چند ثانیه شلیک کند و راه را برای حملات دقیق تر و ویرانگرتر هموار کند.

در حالی که EMF ها می توانند مجموعه ای مقرون به صرفه از پرتابه ها را به سمت هدف شلیک کنند، آنها همچنین قابلیت های دوربرد و دقیق موشک ها را حفظ می کنند. با این حال، یک میدان الکترومغناطیسی قوی ایجاد شده در هنگام راه‌اندازی می‌تواند اثرات مخربی بر قطعات الکترونیکی حساس مانند تراشه‌ها و آنتن‌ها داشته باشد.

این موشک های “هوشمند” همچنین باید بتوانند سیگنال های ضعیف ماهواره ای را دریافت کنند. در این مقاله، تیم چینی از طراحی آنتن جدیدی خبر داد که می تواند در مقابل تشعشعات الکترومغناطیسی قوی مقاومت کند و در عین حال سیگنال های موقعیت یابی با دقت بالا را از باند فرکانس نظامی BeiDou دریافت کند.

دانشمندان نیروی دریایی همچنین جزئیاتی در مورد ساختار داخلی خاص گیرنده سیگنال BeiDou ارائه کردند. با این حال، برخی از مسائل وجود دارد که باید در هنگام شلیک این گلوله مورد توجه قرار گیرد.

اول، گیرنده گلوله می تواند نیرویی بیش از 25000 برابر گرانش زمین را تحمل کند، به این معنی که هر نقصی در طراحی آن می تواند آن را از مسیر خارج کند.

چین با این سلاح معجزه آسا آمریکا را شکست داد

همچنین این مشکل وجود دارد که گلوله در اثر اصطکاک، هنگام حرکت در هوا گرمای شدید تولید می کند. برای مبارزه با این، دانشمندان چینی از یک ایرفویل مقرون به صرفه و تولید انبوه به عنوان یک مانع حرارتی استفاده کردند.

نرم افزار ناوبری یک مانع مهم دیگر نیز دارد که آن چرخش و لرزش توپ ها در حین پرواز است. برای حل این مشکل، دانشمندان چینی یک الگوریتم ساده ایجاد کرده اند که از هرگونه قطعی در ارتباطات ماهواره ای در طول مسیر ماهواره ای جلوگیری می کند.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا