تحقیقات جدید مشخص کرده است که پیاده روی یا دوچرخه سواری روزانه جهت رفت و برگشت به محل کار می‌تواند التهابی را که باعث ایجاد سرطان، بیماری قلبی و دیابت می‌شود، کاهش دهد.

محققان فنلاندی گزارش می دهند که “رفت و آمد فعال” (پیاده روی یا دوچرخه سواری به محل کار) حداقل به مدت 45 دقیقه در روز سطح یک نشانگر خونی التهابی به نام پروتئین واکنشی C (CRP) را کاهش می دهد.

به گزارش مهر آنها خاطرنشان کردند که اجتناب از اتومبیل و اتوبوس برای رسیدن به محل کار نیز برای کره زمین مفید است.

«سارا آلوات»، محقق ارشد از دانشگاه فنلاند شرقی، می‌گوید: «علاوه بر کاهش تغییرات آب و هوایی، رفت‌وآمدهای فعال می‌تواند برای سلامت عمومی نیز مفید باشد».

التهاب مزمن ماه ها یا سال ها طول می کشد و تحقیقات قبلی نشان داده است که می تواند خطر بسیاری از مشکلات سلامتی رایج را افزایش دهد.

مدتهاست که ورزش برای کاهش التهاب شناخته شده است.

در مطالعه جدید، محققان عادات رفت و آمد و سطح CRP خون بیش از 6200 کارگر میانسال فنلاندی را بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد افرادی که حداقل 45 دقیقه در روز پیاده روی یا دوچرخه سواری به محل کار خود می‌روند، در مقایسه با افرادی که با ماشین یا وسایل حمل و نقل عمومی به محل کار خود می‌روند، تقریباً 17 درصد کاهش سطح CRP خون داشتند.

محققان خاطرنشان کردند که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا از دوچرخه سواری تا محل کار تأثیر قابل توجهی در رفت و آمد فعال بر التهاب را تغییر نداد.

حداقل 45 دقیقه رفت و آمد فعال برای به دست آوردن مزایای واقعی ضروری است.

آلوت در بیانیه خبری دانشگاه گفت: “مطالعه ما نشان می دهد که فعالیت بدنی منظم و تا حدودی مکرر ممکن است التهاب را در بزرگسالان کاهش دهد.” تشویق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به محل کار می‌تواند به مزایای سلامتی در سطح جمعیت و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از ترافیک موتور منجر شود.»

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *