نماینده کارگران در شورای‌عالی کار معتقد هستند حداقل دستمزد برای کلان شهرها باید ۲۵ میلیون تومان و برای شهرستان‌ها نباید کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد.‌

به گزارش بازتاب آنلاین، به گفته حاج اسماعیلی، حداقل دستمزد بر اساس خط فقر در شهرهای بزرگی مانند تهران باید ۲۵ میلیون تومان باشد. وی در توضیح خود افزود: حداقل دستمزد بر اساس خط فقر البته به معنای خط فقر مطلق نیست که مختص ارزاقی است که فقط برای مرگ و میر تعریف شده است، بلکه در خط فقر نسبی، حداقل حقوق است. برای شهرهای بزرگ 25 میلیون تومان و برای شهرها نباید کمتر از 20 میلیون تومان باشد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره اینکه آیا جلسات کمیته دستمزد برگزار می شود، گفت: وزارت کار به اعضای شورای عالی کار نامه نوشت تا تشکل های کارگری اعضای خود را برای حضور در کمیته معرفی کنند. همه سازمان ها نمایندگان خود را معرفی کردند.

امیدواریم حداقل حقوق کارگران به این ارقام افزایش یابد. آیا دولت برای این افزایش آمادگی دارد؟ خیر هدف تعیین شده توسط دولت، ارقامی که در بودجه دیده می شود حدود 18 درصد است. در شورای عالی کار با جلسات وقت به دست می آید و در نهایت مانند سال های اخیر حقوق کارگران با افزایش چند درصدی اعلام می شود.

حاج اسماعیلی در پایان گفت: باید به نیروی انسانی به عنوان سرمایه این کشور توجه کنیم. باید بدانیم که اگر دستمزد کافی به کارگران و نیروی کار خود نپردازیم، روند توسعه کشور آسیب خواهد دید و در جرایم اجتماعی نیز باید هزینه بیشتری بپردازیم. ضمناً اگر حقوق متناسب با نرخ تورم باشد دیگر نیازی به پرداخت یارانه نیست و فقط اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید یارانه دریافت کنند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *