یک متخصص داخلی گفت: طی بررسی های علمی، فردی که بدون کمبود ویتامین B، به طور معمول آمپول نوروبیون را برای بازگرداندن احساس خستگی تزریق می کند، تأثیری ندارد، اما تأثیر روانی مصرف دارو، مگر اینکه کمبود ویتامین B داشته باشد. و دوز مشخصی از این آمپول را طبق تجویز پزشک تزریق می کند.

سید امین موسوی درباره استفاده از آمپول نوروبیون به ایسنا گفت: برند نوروبیون یک شرکت خارجی تولید کننده ویتامین های گروه B است و آمپول B کمپلکس یا نوروبیون ترکیبی از ویتامین های گروه B است، ویتامین های گروه B ویتامین ها در حالت عادی نیستند. در بدن ذخیره می شوند زیرا ویتامین های محلول در آب هستند. مصرف دوز بالای این ویتامین باعث دفع آن از طریق ادرار می شود.

این متخصص افزود: ویتامین B به طور طبیعی در گوشت و غذاهای حیوانی وجود دارد و گوشت و جگر غنی ترین منابع ویتامین های گروه B هستند. استفاده از این آمپول برای افراد مبتلا به کمبود ویتامین B در نظر گرفته شده است. هر کسی که رژیم غذایی منحصراً گیاهخواری دارد معمولاً کمبود ویتامین B دارد و باید از این طریق ویتامین B تامین شود.

وی ادامه داد: به طور کلی در بین مردم این تصور وجود دارد که در صورت احساس ضعف، خستگی و بی حالی از آمپول نوروبیون استفاده کنند زیرا این آمپول ها نقش ترمیمی در قدرت بدنی دارند، در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و فقط افرادی هستند که مصرف کمبود ویتامین B می توانید از این آمپول استفاده کنید.

موسوی تصریح کرد: ویتامین های B2، B1 و B12 از رایج ترین ویتامین های موجود در آمپول نوروبیون هستند. این ویتامین ها بر خون سازی به ویژه ویتامین B12 تأثیر می گذارند و ویتامین های B1 و B6 نیز در تقویت نورون ها و اعصاب نقش دارند.

وی بیان کرد: طبق بررسی های علمی، فردی که بدون کمبود ویتامین B برای بازگرداندن احساس خستگی، آمپول نوروبیون را به طور مرتب تزریق می کند، تاثیری ندارد، اما اثر روانی مصرف دارو وجود دارد، مگر اینکه یک فقره ویتامین B داشته باشد و یک عدد دوز اختصاصی این آمپول با تجویز پزشک تزریق کند.

این متخصص بیماری های داخلی گفت: گیاهخواران در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند بنابراین می توانند با تجویز پزشک از این آمپول در زندگی روزمره استفاده کنند.

وی درباره عوارض این آمپول گفت: از آنجایی که این آمپول محلول در آب است، عوارض خاصی ندارد اما در موارد نادری ممکن است فرد دچار خارش پوست، حالت تهوع، استفراغ و آکنه شود.

موسوی خاطرنشان کرد: این آمپول نیازی به تجویز پزشک ندارد و به صورت رایگان در داروخانه ها موجود است، اما مصرف آن به صورت روتین توصیه نمی شود. در سایر موارد که فرد دارای مشکلات عصبی (نه روانی) و عصبی است، این آمپول توسط پزشک تجویز می شود.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر سرطان زایی این آمپول گفت: از جمله عوارضی که شرکت داروسازی ذکر کرده است، سرطان ذکر نشده است و اگر چنین موردی رخ داده است، حتما دلیل دیگری غیر از بیماری پلی سیتمی دخیل بوده است. اما بیماری پلی‌سیتمی‌ورا که بدخیم هم نیست می‌تواند از عوارض مصرف بی‌رویه این آمپول باشد.

این متخصص بیماری های داخلی در خاتمه خاطرنشان کرد: این آمپول در همه افراد عملکرد تقویتی ندارد، بنابراین استفاده از این آمپول برای افرادی که با تشخیص پزشک دچار کمبود ویتامین B شده اند توصیه می شود، به عنوان مثال در افراد دیابتی نورون های محیطی تحت فشار، می تواند مفید باشد.

 

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *