دانستنی ها

اضافه کردن این خوراکی ها به آب ولرم جانتان را نجات می دهد!

افزودن چند ماده ساده به آب گرم نیز می‌تواند به بهبود طبیعی بیماری کبد چرب کمک کند.

اختلال کبد چرب یکی این بیماری یکی از خطرناک ترین بیماری هایی است که در صورت عدم درمان می تواند عواقب بدی را به دنبال داشته باشد و در صورت پیشرفت و درمان نشدن این بیماری به احتمال زیاد منجر به آسیب کبدی (سیروز) و همچنین بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و بیماری های قلبی می شود.

برای درمان کبد چرب، اکثر متخصصان سلامتی توصیه می کنند که از یک رژیم غذایی پرچرب و ناسالم به یک سبک زندگی سالم همراه با یک رژیم غذایی سالم و متعادل تبدیل شوید. اما اگر بدانید که افزودن چند ماده ساده به آب گرم نیز می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد، شگفت زده خواهید شد. به طور طبیعی به بیماری کبد چرب کمک می کند. در این مقاله در مورد برخی از غذاها و ادویه های رایج صحبت خواهیم کرد که می توانند به طور موثر این وضعیت را برطرف کنند.

لیمو

لیمو منبع خوبی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. نوشیدن آب گرم همراه با لیمو در صبح می تواند به کاهش و سم زدایی لایه چربی در کبد کمک کند. لیمو همچنین به هضم بهتر غذا کمک می کند و عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

زردچوبه

کورکومین، ترکیب فعال زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. بر اساس مطالعات مختلف، زردچوبه ممکن است به طور طبیعی به بهبود بیماری کبد چرب کمک کند، اگر ناشی از مصرف الکل نباشد.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است به سلامت کلی گوارش کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف زنجبیل با آب گرم ممکن است فواید بالقوه ای برای سلامت کبد داشته باشد و به کاهش رسوب چربی در این اندام حیاتی بدن کمک کند.

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ها، به ویژه کاتچین ها (نوعی فنل و آنتی اکسیدان طبیعی و متابولیت ثانویه که در چای سبز نیز یافت می شود) است که برای فواید بالقوه آنها بر سلامت کبد مورد مطالعه قرار گرفته است. نوشیدن چای سبز ممکن است به کاهش التهاب و همچنین استرس اکسیداتیو کمک کند. این چای بازسازی سلولی را نیز تقویت می کند.

منبع: همشهری آنلاین

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا