اخبار روز سینما جهان

بونگ جون هو برای دفاع از بازیگر درگذشته‌ به پلیس و رسانه‌ اعتراض کرد!/جزئیات

مهر نوشت:بونگ جون هو بعد از خودکشی بازیگرش لی سان کیون که در فیلم «انگل» وی نقش بازی کرده بود، به اعتراض علیه پلیس و رسانه‌های کره برخاست.

بون جون هو کارگردان «انگل» دیروز جمعه پس از خودکشی بازیگر لی سان کیون در اواخر دسامبر در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول شرکت کرد.

لی بازیگر فیلم «انگل» و یکی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کره به دلیل مصرف تفریحی مواد مخدر از سوی پلیس بازجویی شد و در ۲ ماه آخر عمرش تحت فشار رسانه ها و شبکه های اجتماعی بود.

بونگ با حمایت جمعیت زیادی از هنرمندان، سازمان‌های فرهنگی و انجمن‌های تجاری، خواستار تحقیق در مورد شیوه‌هایی که پلیس و رسانه‌های رسمی اخبار هیجان‌انگیزی را که ممکن است در تصمیم لی برای خودکشی نقش داشته باشد، منعکس و پوشش می‌دهند.

وی گفت: به اصلاحات قانونی واضح احتیاج داریم تا اطمینان پیدا کنید که اصول حقوق بشر مظنونان رعایت شود و حق آگاهی عمومی انعکاس پیدا کند  و مقامات تحقیق خودسرانه قانون را تفسیر و اعمال نکنند.

یک روز قبل از این رویداد رسانه‌ای، این گروه بیانیه‌ای با عنوان «تقاضای هنرمندان و کارمندان فرهنگ در مواجهه با مرگ بازیگر فقید لی سان کیون» انتشار دادند.

در تلاش برای جلوگیری از گمانه زنی ها و انتقادات گسترده در فضای مجازی، برگزارکنندگان کنفرانس پاسخ بیشتری ارائه نکردند یا عکس هایی از این رویداد در روز جمعه منتشر نکردند.

این مراسم با سخنرانی چهره‌های مختلف سینمای کره برگزار شد که هر کدام فراخوان خود را برای عدالت و اصلاح ارائه کردند و یون جونگ شین، لی وونتا، کیم اوی سونگ، چوی جونگ هوا از انجمن تهیه‌کنندگان کره، کو یونگ جائه از فیلم مستقل. انجمن، کارگردان جانگ هونگ جون، کواک شین آئه، یون جونگ شین، کارگردان لی وون تائه و لی جو یون از جمله سخنرانان این برنامه بودند.

یون جونگ شین که به نمایندگی از شرکت تولیدی بارونسان در این مراسم حضور داشت گفت: امیدواریم چنین فاجعه ای در روند نقد و بررسی هنرمندان تکرار نشود. این درخواست جامعه فرهنگی و هنری در مواجهه با درگذشت مرحوم لی سون کیون است.

وی افزود: از مسئولان خواهشمندم از لحظه افشای جزئیات پرونده تحقیقاتی این بازیگر فقید تا 2 ماه بعد،بررسی کنند که آیا امنیت تحقیقات به درستی رعایت شده است یا خیر. ما می خواهیم بدانیم که آیا در جریان تحقیقات تماس رسانه ای وجود داشته است یا خیر. و ما می خواهیم نتایج به صورت عمومی منتشر شود تا شکی نباشد.

اگرچه پلیس سهل انگاری یا تحقیق بیش از حد از آنها را رد کرده است، سخنرانان روز جمعه به شدت از رویه های پلیس انتقاد کردند.

بونگ گفت که سه حضور او در برابر پلیس، از یک آزمایش ساده تا تست منفی، به طور زنده برای رسانه ها پخش شد. اعترافات گناه او در رسانه ها و افکار عمومی منتشر شد و او پس از سومین احضار 19 ساعته پلیس تصمیم غم انگیز را گرفت تا به زندگی خود پایان دهد.

این بازیگر چهره بسیار آشنای سینمای کره بود و سال گذشته با فیلم های «پروژه سکوت» و «خواب» در جشنواره کن حاضر شد. این فیلم در 2 سپتامبر اکران شد و به مدت 3 هفته در صدر جدول باکس آفیس کره قرار گرفت. او همچنین اخیرا با فیلم تحسین شده «کشتن احساسات» که افتتاحیه جشنواره فیلم آسیایی نیویورک 2023 بود، دیده شد.

از لی همسرش جئون هی جین بازیگر و 2 فرزندشان به یادگار مانده است. خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که مدت کوتاهی پس از مرگ لی، مراسم تشییع جنازه خصوصی او برگزار شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا