اخبار روز

افشای لحظاتی که ملکه انگلیس نفس های آخرش را کشید/چارلز باور نمی کرد مرده است!

ابوالفضل خدایی: ملکه سابق انگلیس در روز پنجشنبه هفدهم شهریور 1401 او مدت کوتاهی پس از اینکه پزشک سلطنتی او را در اقامتگاهش در اسکاتلند بیمار اعلام کرد درگذشت. الیزابت دوم به مدت 69 سال ملکه بریتانیا و 14 کشور دیگر بود. او به طور غیرمنتظره ای در سال 1952، زمانی که 25 سال داشت، پس از مرگ پدرش جورج ششم، به سلطنت رسید. پنج سال قبل از به سلطنت رسیدن، او با دوک ادینبورگ ازدواج کرد. حاصل این ازدواج چهار فرزند، هشت نوه و هفت نوه بود. با مرگ ملکه الیزابت دوم، پسر ارشد او چارلز پادشاه جدید بریتانیا شد.

ملکه انگلیس فردی مرموز بود که از انجام مصاحبه با رسانه ها و بیان دیدگاه های سیاسی خود لذت می برد نبود. مذهب نقش برجسته ای در زندگی او داشت و روابط مذهبی و ملاقات با رهبران فرقه های مسیحی و سایر ادیان نقش برجسته ای در زندگی او داشت.

به گزارش سان، سر ادوارد یانگ، ارشدترین دستیار ملکه، در کتابی که به تازگی منتشر شده است، لحظات پایانی زندگی خود را توصیف کرده و آن را خارق العاده خواند.

زمانی که ملکه در 8 سپتامبر 2022 در Balmoral درگذشت، او منشی خصوصی ملکه بود.

سر ادوارد یانگ نوشته است: “در دوران پیری خود بسیار آرام و در خواب و بدون درد و بدون هوشیاری درگذشت.”

این سند تاریخی که اکنون در آرشیو سلطنتی نگهداری می شود، قبلاً مخفی نگه داشته می شد.

رابرت هاردمن، نویسنده سلطنتی نیز در کتاب خود جزئیاتی در مورد خانواده سلطنتی ارائه می دهد و به زندگی نامه چارلز نیز اشاره می کند.

کارشناسانی که زندگی خانواده سلطنتی را مورد بررسی قرار می دهند معتقدند که وجود یادداشت های دسته جمعی به این معنی است که ملکه از روند پایان دادن به زندگی خود آگاه بوده است.

هاردمن نوشت، حتی در بستر مرگ نیز کارهایی برای انجام دادن وجود داشت. و او این کار را کرده بود.

در یادداشت تاریخی آمده است که مرگ ملکه آنقدر ناگهانی بود که شاه چارلز مجبور شد با هلیکوپتر به Balmoral منتقل شود. وقتی او رسید، کارکنان حتی وقت نکردند ماشین را برای پذیرایی از او آماده کنند.

ملکه همچنین در آخرین ساعت قبل از مرگ چارلز و کامیلا با او بود. دیگران شامل پرنسس آن (دخترش) و طراح مد اصلی ملکه، آنجلا کلی، در کنار تخت او بودند.

کشیش کنت مک کنزی، که مدتها در کریک مجاور خدمت کرده بود، کتاب مقدس را برای او خواند.

این کتاب همچنین لحظه ای را توصیف می کند که شاه چارلز از مرگ مادر محبوبش مطلع شد. چارلز شخصاً با هری و ویلیام تماس گرفت و از آنها خواست که برای آخرین خداحافظی خود به اسکاتلند بروند. چارلز در روز مرگش معتقد بود که ملکه علیرغم وخامت حالش، تنها چند روز دیگر زنده است.

۳۱۱۳۱۱

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا