اخبار روز

فوری/ ودیعه جدید 1.090.000 تومانی برای این خانوارها تا چند ساعت دیگر

برای برخی افراد قرار است پیش پرداخت جدیدی توسط دولت رئیس جمهور انجام شود. مبلغ این سپرده جدید در افراد مختلف متفاوت است. جزئیات در مورد آن سپرده جدید رئیسی را با هم می خوانیم.

واریز مابه التفاوت 20 درصد مستمری بگیران اجتماعی و کمیته امداد آغاز شد.

چند روزی است که پرداخت حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. بنابراین مستمری انفرادی تحت پوشش بهزیستی کشور 764/400 تومان، مبلغ مستمری خانوارهای 2نفره: 000/090/0 تومان، 3 نفر: 000/1/525 تومان، 4 نفر: 600/1/965 تومان، 5 نفر: 2402/ 400 تومان با 40 درصد افزایش نسبت به سال 1401 و 20 درصد بیشتر نسبت به مرداد 1402 یا 5 ماهه اول امسال واریز شد.

حق مراقبت خانواده محور برای معلولان شدید و شدید نیز به مبلغ 2100000 تومان تحت پوشش بهزیستی قرار دارد. دی ماه واریز شده است.

افزایش پرداخت جدید مستمری کمیته کمکی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس چندی پیش از افزایش حقوق معلولان و مستمری کمیته امداد خبر داد و گفت: با افزایش 30 درصدی درآمد مستمری کمیته امداد موافقت کردیم و شد. علاوه بر این، افزایش درآمد وجود دارد که 60 درصد برای افراد دارای معلولیت شدید و شدید تصویب شده است. اعتبار ازدواج 300 میلیون برای هر زوج و 350 میلیون برای مردان زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال تعیین شد. کمیسیون اجتماعی همچنین موافقت کرد که دولت ظرف یک سال بدهی 170 سکه ای خود به سازمان تامین اجتماعی را در قالب اوراق یا منابع نفت یا گاز برای تامین اعتبار برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت کند.

جزئیات پرداخت جدید حقوق بازنشستگان کمیته امداد ۱۴۰۲

همچنین در تیرماه امسال علیرضا عسگریان با اشاره به اعلام افزایش 20 درصدی مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، اظهار داشت: افزایش مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اعلام شده است: شهریور وی در این ماه توضیح داد: در تبصره لایحه بودجه امسال به طور مستقیم افزایش 40 درصدی مستمری متقاضیان اعلام شده بود. تبصره 14 دستورالعمل اجرایی در دو بند اعلام کرد که مستمری مشمولان 20 درصد افزایش و در صورت تأمین اعتبار 20 درصد افزایش می یابد. این بودجه در حال حاضر فراهم شده است و به غیر از افزایش 20 درصدی مستمری مشتریان در ابتدای سال، 20 درصد افزایش بیشتر در نظر گرفته شده است.

معاون رفاه و اقتصاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار است از شهریورماه مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی 20 درصد افزایش یابد. اما اگر بنا به دلایلی این موضوع اجرایی نشد، مستمری متقاضیان از مهرماه با 20 درصد افزایش پرداخت می شود و انشالله مابه التفاوت مستمری شهریور نیز پرداخت خواهد شد.

خبر خوش از وثیقه جدید مستمری بگیران هیئت امداد و بهزیستی

دولت سیزدهم در دو سال گذشته برنامه هایی را با هدف کاهش فقر و تامین عدالت در میان فقرا اجرا کرده است. یکی یکی از اهداف این برنامه ها هدفمندی یارانه ها و رفع نیازهای ضروری گروه هدف اعم از مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و اقشار کم درآمد بود. دولت به تدریج برنامه امنیت غذایی و خدمات اساسی کالابرگ را برای این گروه ها اجرا کرد.

شورای اسلامی سال گذشته علاوه بر حمایت از برنامه های دولت، افزایش 40 درصدی مستمری مشمولان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را تصویب کرد. دولت به منظور تامین وجوه لازم جهت واریز به حساب مشتریان در دو مرحله شش ماهه اول سال 1402 افزایش 40 درصدی را اعمال کرد. در نیمه اول امسال 20 درصد افزایش مستمری و در نیمه دوم سال مابقی افزایش نسبت به فاز قبل اجرا شد.

در لایحه بودجه 1403 که به تصویب شورای اسلامی رسید، افزایش 30 و 60 درصدی مستمری بازنشستگان برای سال آینده پیش بینی شده است.

شرایط ضمانت وام خوداشتغالی بازنشستگان از کمیته جدید امداد و سپرده

وام تا سقف 20 میلیون با اخذ ضامن معتبر و ارائه گواهی کسر اقساط مشروط به اینکه متقاضی توانایی بازپرداخت مطالبات بانک را داشته باشد قابل پرداخت می باشد. برای سرمایه گذاری های بالای 20 تا 40 میلیون تومان ضامن معتبر الزامی است یکی باید گواهی مبنی بر کسر اقساط داشته باشد.

تسهیلات بیش از 40 میلیون تومان به شرط تامین امنیت ملک پرداخت می شود. برای متقاضی سفته صادر می شود و باید ضامن معتبر به مبلغ 120 درصد سرمایه و هزینه تسهیلات با ظهرنویسی ارائه کند. هرکس اقساط را پرداخت نکند جریمه خواهد شد و اقساط معوقه را با سود ۱۲ درصد پرداخت خواهد کرد. نکته پایانی اینکه برای دریافت مزایای طرح اشتغال زایی باید یک حساب پس انداز با حداقل موجودی 100 هزار تومان در بانک افتتاح کنید. پس از این مرحله متقاضیان به سیستم بانکی کشور معرفی می شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا