اخبار روز سینما جهان

مل بروکس ۹۷ ساله اسکار افتخاری گرفت

چهاردهمین مراسم اسکار افتخاری شبی پر از چهره های کهنه کار، اشک و خنده بود. در این مراسم تعدادی از مدعیان جایزه امسال برای تجلیل از چهار غول صنعت سینما گرد هم آمدند تا آنجلا باست، مل بروکس و کارول لیتلتون اسکار افتخاری دریافت کنند و میشل ساتر از موسسه ساندنس جایزه ژان هرشولت را دریافت کند. جایزه بشردوستانه

این مراسم علاوه بر تجلیل از چهره های اسطوره ای، فرصتی است تا مدعیان پیش از رای گیری با هیئت مدیره و سایر اعضای آکادمی دور هم جمع شوند. چهره هایی مانند لئوناردو دی کاپریو با «قاتلان ماه کامل»، کریستوفر نولان با «اپنهایمر»، آوا دوورنی با «Origin»، اوا لونگوریا با «فلامین هات»، کلمن دومینگو با «رئال»، ناتالی پورتمن با «می دسامبر» و مارگو. رابی با “باربی”. آنها از جمله مدعیان اسکار امسال هستند که در این برنامه حضور داشتند.

باست که جایزه خود را از برنده جایزه اسکار رجینا کینگ دریافت کرد، سخنرانی پرشور خود را ارائه کرد. او که بیش از چهار دهه در هالیوود کار کرده است، دو بار برای فیلم «با عشق چه کنیم؟» نامزد اسکار شد. (1993) و «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (2022) به اعتبار خود، او از هتی مک دانیل نام برد و چند نفر دیگر را با مروری بر سفر زنان سیاه پوست در صنعت نام برد.

بروکس 97 ساله جایزه خود را از متیو برودریک و ناتان لین که قبلاً با این شخصیت افسانه ای در موزیکال The Producers کار کرده بودند، دریافت کرد.

در حالی که در این مراسم مجری بروکی به عنوان یکی یکی از بامزه ترین افرادی که تا به حال زندگی کرده است، بروک در سخنرانی خود توضیح داد یکی او یکی از بزرگترین خنده های شب را آورد. وی با یادآوری برنده شدن اسکار برای نگارش فیلمنامه «زین های شعله ور» گفت: هرگز نباید آن را می فروختم، دوران سختی بود. قول میدم بعدی رو نگه دارم

لیتلتون، تدوینگر تحسین شده فیلم هایی مانند «سرطان بزرگ» که 8 نامزدی اسکار را در کارنامه دارد، جایزه خود را نیز به همسر فقیدش جان بیلی، رئیس سابق آکادمی اسکار اهدا کرد و گفت: این برای هر دوی ماست.

ساتر همچنین جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را از کارگردانان رایان کوگلر و کلوئی ژائو دریافت کرد. حاضران در مراسم اهدای جایزه به پسرش مایکل لات که دو ماه پیش در آپارتمانش در لس آنجلس کشته شد، گریه کردند. ژائو در طول سخنرانی خود با محبت گفت: ما همه فرزندان شما هستیم. ما شما رو دوست داریم. ما همیشه با شما خواهیم بود.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا