اخبار روز

ودیعه یک میلیون و ۹۶۵ تومانی مستمری بگیران کمیته امداد


به گزارش مانیبان به نقل از اقتصاد آنلاین، پرداخت حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی از چند روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. بنابراین مستمری افراد مجرد تحت پوشش بهزیستی کشور 764/400 تومان، مستمری خانوارهای 2 نفره: 0.090/000 تومان، 3 نفر: 1,525/000 تومان، 4 نفر: 1,965/600 تومان، 5 نفر است. : 2402/400 تومان با 40 درصد افزایش نسبت به سال 1401 و 20 درصد بیشتر نسبت به مرداد 1402 یا 5 ماهه امسال واریز شد.

همچنین سازمان مددکاری اجتماعی حق مراقبت خانواده افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید را به مبلغ 2 میلیون و 100 هزار تومان تحت پوشش قرار می دهد. دی ماه واریز شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس چندی پیش از افزایش حقوق از کارافتادگی و مستمری کمیته امداد خبر داد و گفت: افزایش 30 درصدی درآمد مستمری بگیران کمیته امداد و افزایش 60 درصدی درآمد را نیز تصویب کردیم. افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید. وام ازدواج برای هر زوج 300 میلیون و برای مردان زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال 350 میلیون تعیین شد. کمیسیون اجتماعی نیز مصوب کرد که دولت باید در مدت یک سال 170 سجاف خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. شکل اوراق قرضه یا منابع نفت یا گاز برای تامین منابع برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی.

همچنین در تیرماه امسال علیرضا عسگریان با اشاره به اعلام افزایش 20 درصدی مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، شهریور وی در این ماه اظهار داشت: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده است که مستمری متقاضیان 40 درصد افزایش می یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره 14 در دو بند اعلام شد که مستمری مشمولان 20 درصد افزایش می یابد و در صورت تامین منابع 20 درصد دیگر افزایش می یابد. در حال حاضر این تامین منابع انجام شده و علاوه بر افزایش 20 درصدی که در ابتدای سال برای مستمری مددجویان اعمال شد، برای افزایش 20 درصدی دیگر نیز اعتبار اعطا شده است.

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از شهریورماه مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی 20 درصد است. اما اگر بنا به دلایلی این موضوع اجرایی نشد، مستمری متقاضیان از مهرماه با 20 درصد افزایش پرداخت می شود و انشالله مابه التفاوت مستمری شهریور نیز پرداخت خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا