اخبار روز

اختلال در واریز یارانه نقدی دی ماه 1402


به گزارش مانیبان به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام سازمان هدایت یارانه ها، یارانه دی 1402 در 20 همین ماه طبق روال معمول واریز شد. این در حالی است که چندین گزارش مردمی حاکی از واریز نشدن یارانه 300 یا 400 هزار تومانی به حساب برخی از سرپرستان خانواده است.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها در اطلاعیه ای اعلام کرد: یارانه کمک معیشتی دی در ماه 1402 از ساعت 24 چهارشنبه بیستم به حساب کلیه سرپرستان خانوارهای واجد شرایط دریافت یارانه در سراسر کشور واریز می شود. دی ماه قابل جابجایی است.

بر این اساس در دو روز پایانی دوره واریز یارانه نقدی، دو گروه از سرپرستان خانوار موضوع عدم پرداخت یا وقفه در بحث یارانه نقدی را مطرح کردند. دی ماه را بلند کرده اند.

بر این اساس یک گروه از مخاطبان به عدم واریز یارانه نقدی به حساب بانکی مربوطه اشاره می کنند، در حالی که مستندات استعلام آنها از پایگاه https://my.gov.ir حاکی از عدم وجود تغییر در موارد قبلی است. وضعیت و اینکه ادامه درج در بحث واریز یارانه: موثر است.

به عنوان نمونه برخی از حاضران تصویری با شعار “هموطن عزیز، آقا… شما در حال حاضر در لیست افراد واجد شرایط دریافت یارانه هستید، پس نیازی به ثبت نام مجدد ندارید” ارائه کردند. دو روز گذشته یارانه نقدی به حساب شما واریز نشده است.

گروه دیگر مستقیماً مسئول عدم پرداخت یارانه نقدی است. دی ماه ذکر شده است. در همین راستا یکی از میان مخاطبان در تماس با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه وی سرپرست یک خانواده 4 نفره است و در حومه جنوبی تهران زندگی می کند، درباره موضوع پایان یارانه اشاره کرد. دی ماه اشاره کرد و گفت: درآمد ماهیانه شما از اول سال تغییری نکرده است.

گفتنی است موجی از فراخوان های مردمی در این خصوص در آبان ماه نیز ایجاد شد که در این راستا سازمان هدفمندسازی یارانه ها با صدور اطلاعیه ای مبنی بر واریز یارانه مرحله 153 (ماه) به حساب رؤسا اعلام کرد. از خانه کل کشور است، اما یارانه برخی از مردم به دلیل مشکلات فنی برخی بانک ها دیر واریز شد.

لازم به ذکر است که حدود 24 میلیون خانوار با مجموع 78 میلیون نفر در دهک های چهارم تا نهم ماهانه 300 هزار تومان و در دهک 3 400 هزار تومان کمک هزینه دریافت می کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا