اخبار روز

نتایج آزمون استخدامی آموزشی در این تاریخ اعلام می شود.


به گزارش مانیبان به نقل از ایسنا، مهر امسال آزمون استخدامی مربی آموزش معلولین یعنی کاردرمانگر و گفتار درمانگر ویژه مراکز و مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با هزار سهمیه جذب و استخدام توسط جهاد دانشگاهی انجام شد. مرکز آزمایش.

برای شرکت در این آزمون استخدامی 2416 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 1168 نفر در مرحله آزمون کتبی پذیرفته شده و وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند. از میان 1168 داوطلب پذیرفته شده در مرحله اول، 920 نفر زن و 248 نفر مرد بودند.

برای ارزیابی بیشتر، سه برابر تعداد رشته های شغلی در شهرستان ها به مصاحبه دعوت شدند. البته این مشروط به این بود که آخرین نفر دعوت شده به مصاحبه حداقل 50 درصد از میانگین نمره سه نفر اول هر رشته شغلی را کسب کرده باشد.

در مرحله ارزیابی تکمیلی، صلاحیت های عمومی، تخصصی و اختصاصی داوطلبان از طریق سه ابزار «ایفای نقش»، «طراحی پروتکل مداخله» و «اجرای مداخله» تأیید شد.

سه ابزار ذکر شده در ارزیابی تکمیلی دارای 600 امتیاز بوده که 60 درصد مشارکت در قبولی داوطلب داشته و آزمون کتبی نیز 400 امتیاز با مشارکت 40 درصد بوده و در مجموع داوطلب باید حداکثر امتیاز 470 را کسب کند. از هزار امتیاز آزمون کتبی و ارزشیابی تکمیلی پذیرفته شود

ساعات کار پذیرفته شدگان نهایی مانند معلمان ابتدایی است و مانند سایر معلمان از مزایای طبقه بندی و مزایای معلمان آموزش استثنایی مانند سالها کار سخت برخوردار هستند.

به گفته مسئولان، نتایج نهایی این آزمون اوایل هفته آینده منتشر می شود و با وجود اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هزار فرصت شغلی برای استخدام کاردرمانگر و گفتار درمانگر دارد، اما از میان داوطلبان نهایی آزمون مذکور، به نظر می رسد هر هزار نفر در مرحله اول آزمون جذب می شوند اما به گفته رئیس این سازمان ممکن است بین 200 تا 300 ظرفیت خالی بماند که در این صورت مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون اعلام می شود.

همچنین قرار است به این مربیان اطلاع رسانی شود بهمن به ماه خواهد رسید و این مربیان قادر خواهند بود بهمن کار خود را در مراکز تحت حفاظت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور آغاز کنند.

در همین راستا، حمید طریقی حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت وگو با ایسنا، درباره زمان انتشار نتایج نهایی آزمون انتخاب مربی معلولان آموزش و پرورش، گفت: این آزمون در حال انجام است. یعنی کاردرمانگر و گفتار درمانگر در مراکز و مدارس ویژه سازمان آموزش و پرورش استثنایی. کشوری بیان کرد: ارزیابی ها و صلاحیت های تکمیلی حوزه های عمومی، اختصاصی و تخصصی و همچنین صلاحیت های مربوط به ارزشیابی گزینشی دوطبان انجام و نتایج به جهاد دانشگاهی تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم اوایل هفته آینده نتایج آزمون استاد معلولان را از طریق جهاد دانشگاهی اعلام کنیم، تصریح کرد: برنامه ما این است. بهمن ماه ابلاغ این مربیان داده می شود و می توانیم بهمن بیایید این مربیان را استخدام کنیم. بلافاصله آموزش شما را آغاز خواهیم کرد.

طرفی در پاسخ به اینکه آیا آزمون وارد مرحله نهایی شدن ظرفیت می شود یا خیر، تصریح کرد: هزار شغل خالی برای استخدام مربی برای تحصیل افراد دارای معلولیت داریم. ابتدا باید جهاد دانشگاهی نتایج نهایی را اعلام کند تا ببینیم نیاز به تکمیل ظرفیت داریم یا خیر، اما در برخی مشاغل اگر نتوانیم تعداد مورد نیاز را جذب کنیم، مراحل تکمیل ظرفیت را اعلام می کنیم. با این حال امیدواریم در مرحله اول آزمایشی تعداد مربیان مورد نیاز خود را جذب کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پاسخ به پیش بینی خالی بودن ظرفیت برای استخدام مربیان آموزش و پرورش معلولان گفت: احتمالا بین 200 تا 300 ظرفیت از هزار جای ردیف اشتغال ما خالی بماند. ، در این صورت مجدداً پایان ظرفیت را اعلام خواهیم کرد. در شهرهای بزرگ ممکن است فضای رقابتی وجود داشته باشد، اما در بسیاری از شهرهای ما فضای رقابتی خیلی شدیدی برای این آزمون وجود نداشت، زیرا تعداد داوطلبان کم بود. بنابراین از 2 هزار و 416 نفری که برای شرکت در این آزمون استخدامی ثبت نام کرده بودند، تنها هزار و 168 نفر به سنجش تکمیلی دعوت شدند که امیدواریم بتوانیم بین این تعداد و در مرحله اول آزمون، هزار مربی مورد نیاز خود را جذب کنیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا