اخبار روز

تکرار حرکت معروف و قابل توجه چین و روسیه در شورای امنیت / وتویی که می تواند به قیمت این قطعنامه ناعادلانه تمام شود

ابوالفضل خدایی: این قطعنامه در حالی تصویب می شود که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در سه ماه گذشته سنگین ترین جنایات انسانی و نسل کشی را در غزه مرتکب شده است و مقاومت ارتش یمن در این زمینه تجاوزکارانه بوده است. نسل کشی و مجازات رژیم صهیونیستی.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه 20 دی/ 10 ژانویه نسبت به تشدید تنش ها هشدار داد و از نیروهای انصارالله یمن خواست فورا حملات به کشتی ها در دریای سرخ را متوقف کنند. در عین حال، این قطعنامه به طور ضمنی تشکیل ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا برای دفع این حملات را تایید کرد.

قطعنامه شورای امنیت خواستار آزادی فوری گلکسی لیدر، کشتی ژاپنی مرتبط با یک تاجر اسرائیلی شد که در 19 نوامبر به همراه 25 خدمه آن ربوده شد.

شایان ذکر است که چهار عضو شورای امنیت شامل روسیه و چین که دارای حق وتو بودند از رای گیری خودداری کردند و هیچ رای مخالفی از سوی اعضای غیردائم وجود نداشت. نبود.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی آمریکا را «سیاسی» خواند که روسیه می تواند آن را وتو کند. اما او ترجیح داد از رای دادن خودداری کند. وی گفت: «آمریکا و متحدانش در تلاش هستند تا راه حل های یک جانبه را تحمیل کنند.» کشتار غزه که عامل اصلی وضعیت دریای سرخ است، باید متوقف شود.

تصویب قطعنامه علیه یمن پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پیامی در شبکه ایکس این اقدام شورای امنیت را یک بازی سیاسی ارزیابی کرد.

محمد علی الحوثی یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن نیز گفت: واشنگتن قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد و آنچه نیروهای یمنی انجام می دهند دفاع مشروع است.

محمدعلی الحوثی افزود: از شورای امنیت می خواهیم که فوراً 2.3 میلیون نفر را از محاصره اسرائیل و آمریکا آزاد کند. زیرا این محاصره غزه را به بزرگترین زندان تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: ما به مردم دنیا می گوییم که تصمیم در مورد ایمنی دریانوردی در دریای سرخ یک بازی سیاسی است و این آمریکاست که قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد.

یکی از مفاد اصلی قطعنامه پیش‌نویس‌شده توسط ایالات متحده و ژاپن، حق کشورهای عضو سازمان ملل متحد برای «دفاع از کشتی‌های خود در برابر حملات، از جمله حملاتی که حقوق و آزادی‌های دریانوردی را تضعیف می‌کنند»، مطابق با قوانین بین‌المللی است. .،” با اشاره به. این بند تأیید ضمنی عملیات دریایی چندملیتی تحت رهبری ایالات متحده است که از کشتی های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن در برابر حملات موشکی و پهپادی انصارالله دفاع می کند.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا قبل از رای دادن به این قطعنامه، بدون اشاره به جنایات آمریکا در نسل کشی غزه، گفت: «تهدید حقوق و آزادی های کشتیرانی در دریای سرخ یک چالش جهانی است که نیازمند یک… واکنش.”

در حالی که تشکیل ائتلافش در دریای سرخ با واکنش سرد کشورها و متحدانش مواجه می‌شود، آمریکا در حال مبارزه است. وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در بدو ورود به فرودگاه منامه در بحرین، بدون اشاره به هزاران موردی که واشنگتن در جهان تنش ایجاد کرده و صهیونیست‌ها در غزه به کشتار خود ادامه می‌دهند، از ایران خواست حمایت از ارتش ملی یمن را متوقف کند. فرزندان.

در همین حال جنبش‌های جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز به تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه یمنی‌ها واکنش نشان دادند و آن را بیان استانداردهای دوگانه دانستند.

برخی کارشناسان رای ممتنع روسیه و چین را ضربه ای به ایران در این راستا دانستند و خاطرنشان کردند: در دنیای امروز متحد، دوست و دشمن دائمی وجود ندارد و کشورها تنها بر اساس منافع ملی خود عمل می کنند.

۳۱۱۳۱۱

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا