اخبار روز

از امروز تا شنبه در ۱۸ استان بارش باران و برف و گرد و خاک خواهیم داشت!/جزئیات

روز شنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و مناطقی از غرب کشور و روز یکشنبه در شمال‌غرب، گیلان و مازندران، تعدادی از مناطق غرب و استان‌های قرار گرفته در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور امروز از تداوم بارش باران و برف، کولاک در مناطق کوهستانی و کاهش نسبی دما در 18 استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه های اجمالی و پیش یابی، امروز (پنجشنبه) در استان های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، تهران، البرز مرکزی، قزوین و برخی مناطق آذربایجان شرقی برای آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قم، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی خوزستان، گیلان، مازندران و گلستان با بارش باران و برف، وزش باد و در ارتفاعات کولاک پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی در اخطار نارنجی به تشدید فعالیت سامانه بارشی به دلیل بارش برف در مناطق سردسیر و پر اقلیم، وزش باد شدید موقت، مه، کاهش دید، کولاک در مناطق کوهستانی و کاهش نسبی دما و …همچنین احتمال وقوع بهمن  اشاره کرده است.

فردا (جمعه) در غرب کشور، در برخی مناطق استان ها در دامنه های جنوبی البرز و در برخی نقاط شمال شرق کشور بارش باران و برف خواهد بود.

بیشترین بارش برف امروز در لرستان، جنوب غرب آذربایجان، غرب کردستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی و فردا (جمعه) در جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

روز شنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از غرب کشور، روز یکشنبه در شمال غرب، گیلان و مازندران، برخی مناطق غربی و استان‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

حداکثر بارش برف در روزهای شنبه و یکشنبه در غرب کردستان، آذربایجان غربی، اردبیل و شمال شرق آذربایجان رخ خواهد داد.

دوشنبه هفته آینده در برخی از مناطق کمربندی غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وزش باد شدید و در نقاطی با خیزش گرد و غبار همراه است

روز جمعه (فردا) در نواحی مرکزی، شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و برخی نقاط جنوب شرق تا ساعاتی دیگر وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود و مناطق مستعد خیزش گرد و غبار همراه با آن است. احتمال اختلال به دلیل بدتر شدن کیفیت هوا و دید وجود دارد. ورود به شهرها و ناوگان حمل و نقل، ریزش سنگ از ارتفاعات و ریزش درختان نیز پیش بینی می شود.

روز شنبه در شمال غرب، غرب، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز و یکشنبه در شمال غرب، غرب و بخش هایی از مرکز کشور وزش بادهای نسبتاً شدید و در مناطق در خطر خیزش گرد و خاک را تجربه خواهیم کرد. .

دریای خزر و غرب خلیج فارس امروز (پنجشنبه) مواج است.

در پایتخت باد می وزد و گاهی باران می بارد

امروز آسمان استان تهران نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی باران و وزش باد شدید است. کمینه دمای پایتخت 5 درجه بالای صفر و حداکثر دمای هوا 14 درجه بالای صفر است. این شرایط برای فردا (جمعه) پیش بینی می شود اما دما کاهش می یابد.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا